۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۲۱۷۶
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام:

خط تولید واکسن کرونا اردیبهشت ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شود

قائم مقام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: خط تولید واکسن کرونا از سوی این نهاد اردیبهشت سال آینده راه‌اندازی می‌شود.
خط تولید واکسن کرونا اردیبهشت ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، سید مصطفی سید هاشمی روز جمعه در آیین بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه بنیاد برکت در روستای کرمجوان افزود: این واحد با توانایی تولید ماهانه ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا در شهرک دارویی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه‌اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: این خط تولید با سرمایه گذاری و هزینه ۳۰ میلیون یورویی و استفاده از توان بومی و جوانان توانمند کشورمان در حال ایجاد است.
وی با بیان این که ۳.۵ میلیون دوز واکسن برای افراد اولویت دار در کشور نیاز است اضافه کرد: با راه اندازی این خط تولید نیاز به واکسن کرونا مرتفع می شود.
وی با اشاره به رویکرد حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام ره گفت:اولین واحد تولید ماسک با ظرفیت تولید پنج میلیون عددی در روزهای نخست شیوع کرونا توسط این ستاد بخشی از نیازهای کشور را در اوج تحریم ها رفع کرد.
معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت:نباید با اقدامات مختلف، مردم به انقلاب و نظام بد بین شوند و از این رو مطرح کردن برخی خرافات و مسائل حاشیه ای از زبان هر کسی و هرشخصیتی نباید انجام شود.
وی با اشاره به طرح احداث مدارس در مناطق محروم افزود: طرح احداث ۲هزار باب مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال انجام بوده که تاکنون ۱۶۵۰ باب مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده و ۳۵۰ باب مدرسه نیز به زودی تحویل خواهد شد.
سیدهاشمی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان خط شکن در عرصه محرومیت زدایی است ادامه داد: ایجاد زمینه برای تامین نیازهای فضای آموزشی از رویکردهای ستاد اجرایی فرمان امام ره بوده و مدرسه احداث شده توسط این نهاد هدیه رهبر معظم انقلاب به این منطقه است.
وی اضافه کرد: وجود پشتوانه مردمی به عنوان ویژگی بارز نظام اسلامی بوده و کشورمان در زمینه های مختلف قدرتمند بوده لیکن برخی مشکلات مدیریتی و عدم توجه به مردم وجود دارد.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل خلا وجود نهادهای مختلف را احساس کردند و آنها را برای کمک رسانی به آحاد جامعه تاسیس کرد تا در مناطق محروم به کمک رسانی اهتمام کنند که ستاد اجرایی فرمان امام از جمله آنهاست.
سیدعلی موسوی افزود: ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده در بخش های مختلف توسط ستاد اجرایی فرمان امام ره در مراغه نشان دهنده اقدامات و برکت های این نهاد بزرگ است.
وی ادامه داد: راه اندازی کارخانه تبلت سازی، ساخت مدارس در مناطق روستایی و اجرای طرح کشاورزی دیم و احداث مسکن ارزان قیمت از طرح های در دست اجرا توسط این نهاد تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه بخش سراجو محروم ترین بخش در آذربایجان شرقی است اضافه کرد: برای رفع محرومیت زدایی دراین منطقه،  ۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم این بخش در قالب طرح کشاورزی دیم با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام ره زیر کشت خواهد رفت که می تواند زمینه ساز رونق کشاورزی شود.
مدیر آموزش وپرورش نیز در این آیین گفت: خیران و بنیاد برکت همواره با همت بلند خود یاری رسان دستگاه تعلیم و تربیت در تامین فضای آموزشی هستند.
حسین اکبریان افزود: امروز شجره طیبه ستاد اجرایی فرمان امام ره در زمینه محرومیت زدایی تلاش می کند.
وی با اشاره به احداث مدرسه ۶ کلاسه برکت در روستای کرمجوان اضافه کرد: این مدرسه با ۳۹۰ متر مربع زیربنا و ۲۵۰۰ متر مربع محوطه و در قالب ۶ کلاس با سه میلیارد تومان اعتبار توسط بنیاد برکت احداث شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸هزار نفر جمعیت در ۱۲۷کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما