کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس بسیج اصناف کشور:

۵۰۰ کارگاه تولید ماسک در کشور راه‌اندازی شد

خبرگزاری ايرنا , 20 بهمن 1399 ساعت 21:59

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی گفت: بیش از ۵۰۰ کارگاه تولید ماسک در پی شیوع ویروس کرونا، با پیگری این سازمان در کشور راه اندازی شده که روزانه بیش از ۲۰ میلیون عدد از این کالا را تولید می‌کنند.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، «غلامرضا حسن‌پور» در نشستی با رئیس و اعضای اتاق اصناف، واحدهای صنفی و بازاریان اراک افزود: بیش از ۲۰هزار نفر در این کارگاه ها اشتغال دارند و ماسک موردنیاز کشور را تولید می‌کنند.
وی اظهار داشت:در روزهای کرونایی یکی از نیازهای مهم کشور تولید ماسک بهداشتی و استاندارد بود که بسیج اصناف با ورود به هنگام خود توانست این نیاز را تامین و تهدیدات را برطرف کند.
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی، رسالت بزرگ این قشر را تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: این مهم باید در ابعاد مختلف پیگیری شود و رویکرد بسیج اصناف در این راستا حمایت از تولید و رفع موانع تولید است.
حسن‌پور تاکید کرد: خوشبختانه مراکز تولیدی و واحدهای صنفی بسیاری در کشور وجود دارد که توانایی رقابت با اجناس خارجی را دارند ولی در حوزه صادرات محصول دچار مشکل و موانعی هستند که باید با مشارکت و هم افزایی همه جانبه رفع شود.
وی یادآور شد:کارگروه ویژه پیگیری صادرات به ویژه ارائه محصولات تولید داخل به کشورهای همسایه در بسیج اصناف تشکیل شده و  اقدامات اثربخشی هم در این راستا در حال انجام است.
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی گفت: رویکرد این سازمان، به کارگیری بسیج مردمی و عملیاتی کردن روحیه جهادی و انقلابی است که با این رویکرد موفق شدیم، بسیاری از تهدیدات را به فرصت خدمت‌رسانی به مردم تبدیل کنیم.
 حسن پور نقش اصناف و بازاریان در رفع تهدیدات دشمن را بی بدیل و اثرگذار دانست و افزود:با شیوع ویروس کرونا، همیاری، هم افزایی و مشارکت واحدهای صنفی ملموس بود و در واقع اصناف همپای ستاد مقابله با کرونا فعالیت داشتند و پیشتاز بودند.
وی بیان کرد: تعامل و همکاری اصناف با ستاد مقابله با کرونا نشان از ولایتمداری و پایبندی آنان به آرمانهای نظام اسلامی است که خوشبختانه این همراهی در طول ۴۲ سال گذشته مشهود بوده است.
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی تصریح کرد: در روزهای کرونایی در بسیاری از کشورها،   اصناف همکاری مناسبی در شرایط بحرانی نداشتند اما واحدهای صنفی در کشور با رعایت دستورالعمل‌ها و تعطیلی در شرایط بحران، به یک الگو تبدیل شدند که قابل تقدیر است.
حسن پور راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور را حمایت از تولید داخل دانست و گفت: نخست باید مسئولان موانع تولید داخل و جهش تولید را به خوبی برطرف کنند و سپس حمایت از کالای ایرانی برای مردم به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.
وی ادامه داد: شبکه مویرگی اصناف و بازاریان در کشور بیشترین تعامل و هم افزایی را با نظام اسلامی دارند و این مهم به برکت وجود انقلاب اسلامی و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.
رییس سازمان اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با اشاره به اینکه اصناف با روحیه جهادی و انقلابی همواره کمبودها و مشکلات را در کشور برطرف کرده‌اند گفت: پس از گذشت چهل و دو سال از انقلاب اسلامی، اصناف به فرامین انقلاب اسلامی گوش فرا دادند و آن را عملیاتی کردند.
حسن پور تاکید کرد: دشمنان همواره درصدد ضربه زدن به معیشت مردم هستند و از کاستی‌ها و ضعف‌ها سوء استفاده می کنند.
 وی اظهار داشت: بسیج اصناف به دنبال ایجاد شبکه سازی صحیح در نظام توزیع است که با این اقدام به طور حتم  توطئه های دشمنان به سرانجام نمی‌رسد.
بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۵۶ نفر تا ۲۰ بهمن ۹۹ در کشور به طور قطعی به بیماری کوید ۱۹  مبتلا شده و تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۸ هزار و ۵۳۶ نفر رسیده است.
 


کد مطلب: 2198

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2198/۵۰۰-کارگاه-تولید-ماسک-کشور-راه-اندازی

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir