کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درمان سرگیجه با ایپملنت گوش میانی

پایگاه خبری ساینس‌دیلی , 26 بهمن 1399 ساعت 10:32

محققان ایمپلنت جدیدی را برای گوش میانی ساختند که توانایی تحریک عصب دهلیزی حلزونی گوش را دارد و موجب بهبود سرگیجه در افراد مبتلا به این عارضه می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو،عارضه BVH (مخفف Bilateral vestibular hypofunction) نوعی اختلال است که موجب از بین رفتن توانایی گوش میانی در برقرار تعادل شخص می‌شود و افراد مبتلا به آن معمولا به سادگی دچار سرگیجه می‌شوند.
این ایمپلنت در اصل برای درمان ناشنوایی از طریق تحریک عصب شنوایی ساخته شده است، اما محققان با ایجاد تغییراتی در آن توانستند ایمپلنت را به منظور تحریک عصب دهلیزی حلزونی که در نزدیکی عصب شنوایی قرار دارد به کار گیرند.
محققان دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا از یک تشخیص‌دهنده حرکتی نصب شده روی سر بیمار استفاده کردند تا بتوانند شدت و زمان تحریک عصب موردنظر را با استفاده از پالس‌های الکتریکی تعیین کنند. بدین ترتیب با هربار حرکت سر شخص، عصب دهلیزی حلزونی توسط ایمپلنت تحریک می‌شود تا تعادل بدن را به درستی حفظ کند.
در این تحقیقات هشت بیمار مبتلا به BVH ایمپلنت گوش میانی را از طریق جراحی دریافت کردند و به مدت ۱۸ ماه تحت نظر محققان قرار گرفتند. در نتیجه این تحقیقات مشخص شد تمام داوطلبان در چهار معیار از پنج معیار ارزیابی تعادل و حرکت، بهبود قابل توجهی داشته‌اند.
گزارش کام این تحقیقات در نشریه New England Journal of Medicine.  منتشر شده است.
 


کد مطلب: 2201

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2201/درمان-سرگیجه-ایپملنت-گوش-میانی

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir