۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۲۲۱۱

لاری: واکسن روسی و کوبایی در داخل کشور تولید می‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انتقال دانش تولید واکسن‌های روسی و کوبایی به داخل کشور خبر داد و گفت: این فرایند در حال اجراست تا این واکسن‌ها را با استفاده از توان بومی و داخلی کشور تولید کنیم.
لاری: واکسن روسی و کوبایی در داخل کشور تولید می‌شود
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، «سیما سادات لاری» روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با دانشجویان دانشگاه های همدان اظهار داشت: محموله های اولیه واکسن «اسپونیک» وارد کشور شده و کار تزریق آن به کادر درمان براساس اولویت ها درحال انجام است و به موازات آن دانش تولید این واکسن نیز به کشور منتقل می شود.
وی افزود: علاوه بر واکسن تولید شده در روسیه، انتقال دانش واکسن تولیدی کوبا به داخل کشور نیز در حال انجام است.
سخنگوی وزارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به فرآیند تولید واکسن‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: واکسن ایرانی «برکت» نیز مستندات فاز یک بالینی را به سازمان غذا و دارو تحویل داده و  بعد از تایید به فاز دوم بالینی وارد می‌شود.
لاری خاطرنشان کرد: مستندات آزمایشگاهی ۲ واکسن ایرانی دیگر نیز برای ورود به فاز یک تحویل داده شده است.
او از این اقدامات به عنوان نویدهای تازه در کشور یاد کرد و افزود: مردم این موفقیت‌ها را با ساده انگاری و عادی انگاری شرایط همه گیری ویروس کرونا در سطح کشور کم اثر نکنند.
سخنگوی وزارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: برخی استان‌ها از کنترل و نظارت ضعیف بر اعمال محدودیت‌ها گلایه‌ دارند و سیاستگذاران باید با جدیت بیشتری در این زمینه اقدام کرده و جرائم پیش بینی شده نیز باید بازدارنده باشد.
وی همچنین از اجرای موثر طرح «شهید سلیمانی» در کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: رهگیری و شناسایی مبتلایان در مراحل اولیه در فرآیند درمان و بهبود بیماران بسیار اثر گذار بوده است.
لاری از تزریق واکسن کرونا برای ۱۰ هزار نفر در کشور خبر داد و گفت: محموله بعدی واکسن نیز کدگذاری شده و براساس اولویت های اعلام شده به افراد تزریق می شود.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.
لاری با بیان اینکه از دیروز(سه شنبه) تا امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۴ نفر از آنها بستری شدند، گفت:  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۶ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز و به منظور افتتاح چند طرح بهداشتی ، بررسی روند اقدامات در زمینه مقابه با کرونا و همچنین دیدار و گفت وگو با کادر درمانی به استان همدان سفر کرده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما