۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۲۲۱۳
مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت:

تجربه موفق ایران در مدیریت کرونا را با سایر کشورها به اشتراک می‌گذاریم

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: این سازمان حمایت‌های خود را از ایران ادامه می‌دهد و یکی از مهم‌ترین اقدامات ایران این است که تجربه موفق خود در زمینه مدیریت کرونا را با کشورها در میان بگذارد تا این تجربه‌ها را نه در سطح منطقه، بلکه فراتر به اشتراک بگذاریم.
تجربه موفق ایران در مدیریت کرونا را با سایر کشورها به اشتراک می‌گذاریم
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، احمد المنظری روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران افزود: این سومین سفر من به وطن دوم خودم یعنی ایران است. در این سفر به طور دست اول دیدم که ایران چه اقداماتی انجام داده و چطور با چالش‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ مواجه شده و مدیریت کرده است.
وی ادامه داد: امروز بازدید میدانی داشتم و از تیم‌های مختلف و مراکز بهداشتی دیدار کردم. تیم‌ها فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند که خدمات بهداشتی را به شکلی ارائه می‌دهند که کسی از دریافت خدمات باز نماند. در چهارچوب استراتژی راهبردی ایران، یکی از ایستگاه‌های سلامت را دیدم و مشاهده کردم که اعضای تیم‌ها چه قدرت‌هایی دارند که بتوانند تعامل داشته باشند تا راهبرد کلان ایران را پیش ببرند.
المنظری گفت: امروز معاونان وزارت بهداشت ایران اعلام کردند که ایران چه راهبردهای کلانی را تدوین کرده است. متوجه شدم که وزارت بهداشت ایران چه کارهایی انجام می‌دهد که نیازهای نیروهای تخصصی تامین شود. وزارت بهداشت هم تعداد نیروها و هم اقلام محافظتی و تجهیزات مورد نیاز را افزایش داده و به سرعت فراهم کرده تا این اطمینان خاطر ایجاد شود که خطری متوجه کسی نیست و کسی از فرآیند خدمت رسانی عقب نمی‌ماند.
مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: یکی از اقدامات منحصر به فرد ایران برپایی کلینیک‌های سیار برای عشایر و مردم کوچ‌رو است. این تجربه ایران موفق و منحصر به فرد است. این اقدام برای این است که تضمین شود همه افراد و اقشار از خدمات سلامت برخوردار می‌شوند.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت ایران موفق شده خدمات مربوط به کرونا را ارائه بدهد و در عین حال خدمات دیگر سلامت را هم در اختیار سایر بیماران قرار داده که این نشان دهنده راهبردهای کلان ایران است.
المنظری بیان کرد: ایران در زمینه انتشار نتایج و تحقیقات برجسته است و برای تولید اقلام پزشکی و محافظتی و واکسن تلاش می‌کند. این تجربه نباید منحصر به ایران بماند و باید بتواند این اقلام را صادر کند تا تبدیل به تجربه موفق بین المللی شود. همچنین مشاهده کردم که دولت و بخش‌های مختلف جامع متعهد هستند که در زمینه مبارزه با کرونا همکاری همه جانبه داشته باشند.
وی اظهار کرد: از وزیر بهداشت ایران تشکر می‌کنم که این فرصت را به ما دادند. ایران جزو یکی از اولین کشورهایی بود که هیات فنی سازمان جهانی بهداشت را پذیرفت و توانستیم از تجربه‌های این هیات استفاده کنیم و این تجربه‌ها را با سایر کشورها به اشتراک گذاشتیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما