کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی:

اولویت کاری سندیکا مکاتبه برای توقف یا اصلاح بخشنامه ها شده است 

11 اسفند 1399 ساعت 14:42

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در نشست مطبوعاتی اقتصاد سلامت اعلام کرد: اولویت کاری این سندیکاها مکاتبه برای توقف یا اصلاح بخشنامه های خلق الساعه دردسرساز، نابجا و مخل تولید شده است که نهادهای نظارتی بخصوص قوه قضائیه باید به این مبحث ورود کنند.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، عباس کبریایی زاده با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر در بحث تعرفه ها، ابلاغ یک دستورالعمل شفاف که خروجی آن به کاهش هزینه های تولید و کاهش قیمت داروی تولید داخل بیانجامد، حداقل انتظاری است که صنایع دارویی از دولت دارند.
وی افزود:متاسفانه به بهانه های مختلف با نام تعرفه IRC، تعرفه گمرکی و تعرفه انتقال ارز، هزینه هایی به بخش تولید تحمیل می شود که به ضرر هر سه گروه مردم، صنایع تولیدی و دولت به عنوان پشتیبان ساختارهای بیمه ای است.
 کبریایی زاده با بیان اینکه ما با بخشنامه های خلق الساعه از سوی سازمان های مختلف ازجمله گمرک، بانک مرکزی و وزارت صمت مواجهه هستیم که هر روز یک مشکل جدید برای صنعت ایجاد می کند و متاسفانه نظرات ذینفعان، تشکل ها، سندیکاها و اتاق بازرگانی را پیش از صدور آنها دریافت نمی کنند، اظهار کرد: آخرین بخشنامه ای هم که ماه هاست صنعت با آن درگیر است، اختلاف وزن بین خالص و ناخالص است که در گمرکات مشکلات زیادی ایجاد کرده است. ما مکاتبات زیادی از سوی هر دو سندیکا با گمرک و بانک مرکزی برای حل این مسائل داشته ایم.
وی ادامه داد: متاسفانه با این کار می خواهند صنایع را وادار کنند که بابت وزن ناخالص مابه التفاوت ارزی به بانک مرکزی پرداخت کنند و جز سنگ اندازی برای شرکت های دارویی، چیز دیگری در بر ندارد.
وی گفت: اولویت کاری سندیکاها مکاتبه برای توقف یا اصلاح بخشنامه های خلق الساعه ی دردسرساز، نابجا و مخل تولید شده است که  نهادهای نظارتی بخصوص قوه قضائیه باید به این مبحث ورود کنند. 
کبریایی زاده بیان داشت: صدور این بخشنامه ها نشان از این دارد که نهادهای مسئول هیچ توجهی به واقعیت های موجود در صنعت ندارند.بیش از آنکه از تحریم ها آسیب ببینیم، از ندانم کاری ها و بی تدبیری های نهادهای دولتی آسیب می بینیم.


کد مطلب: 2249

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2249/اولویت-کاری-سندیکا-مکاتبه-توقف-یا-اصلاح-بخشنامه-شده-است

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir