۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۲۲۷۲

بیش از یک میلیون نفر قبل از عید واکسن کرونا می زنند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار واکسن کرونا از انواع مختلف وارد کشور شده و همان طور که قول داده بودیم، بیش از یک میلیون نفر از کادر درمان و گروه های آسیب پذیر قبل از عید واکسن کرونا می زنند.
بیش از یک میلیون نفر قبل از عید واکسن کرونا می زنند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، علیرضا رئیسی روز شنبه بعد از شصت و یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: تاکنون ۴۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی به دستمان رسیده است. همچنین  ۲۵۰ هزار واکسن سینوفارم چین و ۱۲۵ هزار دوز واکسن شرکت بهارات هندوستان وارد کشور شده و ۳۷۵ هزار دوز دیگر از این واکسن نیز دوشنبه می رسد و در مجموع ۵۰۰ هزار دوز وا کسن هندی خواهیم داشت. ۱۰۰ هزار واکسن کوبایی نیز وارد کشور شده است و در کل حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار  واکسن داریم.
معاون وزیر بهداشت گفت: در این هفته برنامه گسترده واکسیناسیون را برای کادر درمان و گروه های آسیب پذیر انجام می دهیم و همان طور که قول داده بودیم، واکسن کرونا را به بیش از یک میلیون نفر تا پایان سال تزریق می کنیم.

سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است

وی درباره سفرهای نوروزی نیز گفت: همان طور که مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و وزیر بهداشت تاکید کردند از مردم می خواهیم از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنیم تا بتوانیم این ایام را نیز بدون اینکه خیز جدیدی اتفاق بیفتد، پشت سر بگذاریم تا واکسیناسیون گسترش پیدا کند و امیدواریم از مهر سال آینده بتوانیم تعداد زیادی از مردم را واکسن بزنیم و وضعیت بهتر شود.
رئیسی افزود: مقرر شد، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در ایام عید همچنان ممنوع باشد. تردد با خودروهای پلاک غیر بومی به این شهرها ممنوع است. همچنین خروج خودروهای با پلاک بومی از این شهرستانها نیز ممنوع است و در شهرهای قرمز سفر با قطار، هواپیما و اتوبوس نیز در صورتی مجاز است که مسافران تست منفی داشته باشند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هنوز ویروس کرونا در دنیا تاخت و تاز می کند، در برزیل با ویروس جهش یافته میزان ابتلا و مرگ و میر افزایش پیدا کرده است و همان طور که این تجربه در انگلستان بود، ویروس جهش یافته باعث شد تعداد بیماران زیادی در این کشور بستری شوند و در بخش های ویژه نیز تعداد زیادی فوت کردند.

ویروس جهش یافته در ۲۸ استان

رئیسی افزود: در کشور ما هم اکنون، ویروس جهش یافته در ۲۸ استان شناسایی شده و در حال گردش است. البته وضعیت فعلی اغلب استانها نسبتا پایدار اما شکننده است. باید به دقت این وضعیت را حفظ کنیم.
وی گفت: از آذر ماه که افزایش تست ها را داشتیم با همکاری مردم چندین ماه است که وضعیت نسبتا پایدار داریم اما وجود ویروس جهش یافته در برخی استانها نگران کننده است.
معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: هنوز تعدادی از شهرهای خوزستان وضعیت قرمز کرونایی دارند. مردم قهرمان این استان دین بزرگی بر همه ما دارند، مردم خوزستان هنوز درگیر این بیماری هستند و میزان زیادی ابتلا وجود دارد البته خوشبختانه خبر خوب این است که با رعایت خوبی که در برخی شهرستانهای خوزستان انجام شد. این امید می رود که به زودی مردم در این استان بر این ویروس فائق بیایند. شادگان، هویزه، خرمشهر و دشت آزادگان از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شدند و حتی برخی از شهرهای استان خوزستان به سمت وضعیت زرد حرکت می کنند.
رئیسی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور باید افزایش پیدا کند. امیدواریم در سراسر کشور شاهد این باشیم که با رعایت همه مردم خیز جدید بیماری اتفاق نیفتد.
معاون وزیر بهداشت گفت: وضعیت نسبتا پایدار کرونا مرهون همکاری همه مردم، دستگاهها، وزارتخانه ها، اصناف، همکاران کادر بهداشت و درمان از خانه های بهداشت تا بیمارستانها، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، علما، اندیشمندان و متخصصان و در رأس همه رهبر معظم انقلاب است که الگوی عملی برای همه ما هستند و از همه قدردانی می کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما