۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۲۳۱۴
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

حمایت از تولیدکنندگان واکسن در سال پشتیبانی از تولید ضروری است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: توان علمی ایران در حوزه تولید واکسن بسیار خوب است و به لحاظ نیروی انسانی متخصص، سرمایه های با ارزش و توانمندی در کشور وجود دارد و حمایت از آنها در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها بسیار ضروری است.
حمایت از تولیدکنندگان واکسن در سال پشتیبانی از تولید ضروری است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، فاطمه محمدبیگی روز چهارشنبه افزود: یکی از اولویت های کاری مجلس در سال جدید، توجه ویژه به توان علمی و حمایت های همه جانبه از متخصصان حوزه بهداشت است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: دنیا امروزه در شرایط سخت کرونایی و بازگشت مجدد این ویروس قرار دارد بنابراین هر کشوری به فکر تولید واکسن برای مردم خود بوده، از سوی دیگر تعداد کشورهای تولیدکننده واکسن در جهان بسیار کم است و اغلب کشورها در صف انتظار خرید واکسن از کشورهای تولیدکننده هستند.
وی ادامه داد: از خرداد ماه سال ۹۹ شاهد فعالیت ویژه مجموعه های علمی کشورمان در حوزه مقابله با کرونا بودیم و ایران جزو پنجمین کشوری است که در حوزه تولید واکسن کرونا در جهان فعالیت دارد.
 محمدبیگی تصریح کرد: دسترسی سریع تر برای تولید انبوه واکسن برای مردم عزیز کشورمان، نیازمند حمایت جدی مسئولان بوده که خوشبختانه جهش خوبی در این خصوص اتفاق افتاده و برای تقویت آن نیاز به کمک های اعتباری است.
وی افزود: از دولت و بانک مرکزی خواهان کمک های ارزی و مالی برای راه اندازی و ایجاد خط تولید انبوه واکسن ها هستیم تا به نتایج خوبی در این حوزه دست یابیم و در زمان کوتاه تری به واکسن ایرانی برای تزریق دسترسی پیدا کنیم.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود به همراه جمعی از نمایندگان مجلس از مجموعه انستیتو پاستور با قدمت یک صد ساله در حوزه واکسن سازی، افزود:  این مجموعه با پتانسیل بسیار با شبکه های انستیتو در جهان در ارتباط است به طوری که سازمان بهداشت جهانی برای موضوعات مختلف از این مجموعه کمک علمی می گیرد.
وی ادامه داد: مجموعه انستیتو پاستور امروز در کشور مسئول کمیته تشخیص آزمایشگاهی کووید ۱۹ است بنابراین ضرورت دارد جایگاه این مجموعه علمی در کشور تقویت شود.
این نماینده قزوین افزود: این مجموعه به عنوان بزرگترین مجموعه واکسن سازی کشور، جایگاه والایی برای تامین ایمنی و سلامت مردم دارد و ده ها سال است که واکسن های مختلفی را تولید می کند که در کشور استفاده می شود.
 محمدبیگی اظهار داشت: این مجموعه در حوزه مقابله با کرونا نیز ورود جدی داشته است و می توان گفت نوع واکسنی که در این مجموعه در حال پیشرفت و تولید است در دنیا منحصر به فرد خواهد بود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم واکسن های این مجموعه که از نوع واکسن هایی است که نیاز به زنجیره سرد ندارد و به راحتی قابل نگهداری است، به زودی به تولید انبوه برسد.
وی بیان کرد: در این راستا ضرورت هم افزایی کلیه مجموعه ها و شرکت‌های تولید کننده واکسن در کشور به صورت ارتباط منظم شبکه ای و تکمیل زنجیره تولید انبوه بیش از هر چیز نیاز است که در آینده قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را نیز خواهد داشت .
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما