۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۲۳۱۵

عرضه واکسن کرونا جانسون اندجانسون در اروپا متوقف شد

شرکت دارویی جانسون اند جانسون عرضه واکسن تک دوز کرونای خود را در اروپا به دلیل نگرانی از لخته شدن خون متوقف کرد.
عرضه واکسن کرونا جانسون اندجانسون در اروپا متوقف شد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، این تصمیم  پس از آن صورت گرفت که تنظیم کنندگان دارو در آمریکا استفاده از این واکسن را برای بررسی ایجاد لخته های خونی پس از مایه کوبی با واکسن کرونای شرکت جانسون اند جانسون  متوقف کردند و مقامات انگلیس نیز اظهار داشتند که باید این داده ها را به دقت بررسی کنند.
جانسون و جانسون اعلام کرد که عرضه واکسن تک دوز کرونای خود را در اروپا به دلیل نگرانی از لخته شدن خون متوقف می کند.
قرار بود در هفته‌های پیش‌رو صدها هزار دوز از این واکسن به اروپا تحویل داده شود.
سخنگوی وزارت بهداشت آلمان نیز در این باره گفت: هنوز نمی‌توانم بگویم از چه زمان واکسیناسیون با واکسن جانسون اند جانسون را آغاز می‌کنیم، اما بطور کلی همیشه چنین هشدارهایی را جدی می‌گیریم و آنها را بررسی می‌کنیم.
سازمان دارویی اروپا که فعالیتی مشابه سازمان غذا و داروی آمریکا در اروپا دارد، اعلام کرد که این سازمان نیز بطور مستقل بررسی واکسن جانسون اند جانسون را با توجه به انتشار گزارش‌ های ایجاد لخته خون آغاز کرده است.
این شرکت غول داروسازی آمریکا وعده داده است که در پایان ماه ژوئن، ۵۰ میلیون دوز از این واکسن را به این قاره ارسال می کند.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های آمریکا و سازمان غذا و داروی این کشور روز سه‌شنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در حال بررسی گزارش‌ هایی هستند که نشان می دهد ۶  زن در این کشور چند روز پس از تزریق واکسن کرونای جانسون اند جانسون دچار لخته شدن خون شده‌اند.
آزمایش‌ ها نشان داده است بروز این لخته‌ های خونی همراه با کاهش تعداد پلاکت در بدن آنها بوده که باعث می‌شود استفاده از شیوه‌ های درمان معمول برای رفع لخته خون خطرناک شود.
در مجموع ۶ نفر که بین ۱۸ تا ۴۸ سال سن داشتند، بین ۶ تا ۱۳ روز پس از تزریق واکسن جانسون اند جانسون دچار گونه نادری از لخته خون مغزی همراه با کاهش پلاکت خون شده‌اند که از این تعداد یک نفر جان خود را از دست داده است و بیمار دیگری در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.
تا کنون بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا شرکت جانسون اند جانسون در آمریکا تزریق شده و اکثر دریافت کنندگان این واکسن یا عوارضی نشان نداده‌اند و یا دچار عوارض خفیف شده‌اند.
دو واکسن جانسون اند جانسون و آسترازنکا بر اساس تکنولوژی مشابهی ساخته شده‌اند.
مرجع : روزنامه دیلی میل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما