۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۲۳۲۹

کرونا نشان داد آزمایشگاه‌ها هرگز یک ابزار ساده و کمک درمانی نیستند

رییس کل سازمان نظام پزشکی در پیامی ۳۰ فروردین روز علوم آزمایشگاهی را تبریک گفت و نوشت: همه گیری جهانی کووید ۱۹ هرچند به دشواری، اما بسیار موثر و کارآ به صاحبان سیاست، اقتصاد و سلامت نشان داد که آزمایشگاه‌ها هرگز یک ابزار ساده و کمک درمانی نیستند.
کرونا نشان داد آزمایشگاه‌ها هرگز یک ابزار ساده و کمک درمانی نیستند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، محمد رضا ظفرقندی روز دوشنبه در پیامی به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی نوشت: سی ام فروردین سال روز تولد حکیم جرجانی پزشک، پژوهشگر و آزمایشگر نامدار ایرانی است که روز علوم آزمایشگاهی نیز نام گذاری شده است. این خجسته روز را  به یکایک همکاران خدومی که در گوشه گوشه ایران اسلامی در آزمایشگاه‌های طبی مشغول خدمت به هم میهنان شریف هستند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
وی ادامه داد: هرچند اهمیت و ارزش این رشته برای جامعه پزشکی پوشیده نیست، اما امروز در اولین ماه  سال۱۴۰۰ و در کوران مبارزه با ویروس جهانگیر کرونا بیشتر از هر زمان دیگر همه ما دریافتیم که والایی و قابلیت این رشته تا چه حد در مرزهای مشترک با بهداشت و درمان به یاری سلامت بشریت می‌شتابد. همه گیری جهانی کووید ۱۹ هرچند به دشواری، اما بسیار موثر و کارآ به صاحبان سیاست، اقتصاد و سلامت نشان داد آزمایشگاه‌ها هرگز یک ابزار ساده و کمک درمانی نیستند.
ظفرقندی افزود: آزمایشگاه‌ها و متولیان این علم حقیقتاً حلقه وصل دانش طب، پیشگیری و اقدامات غربالگری کنترلی در همه گیری‌ها محسوب می‌شوند. روزهای اول ورود ویروس کرونا به کشور را هرگز فراموش نمی‌کنیم که به واسطه کمبود تست‌های تشحیصی کووید چه سخت و دردناک می گذشت.
رییس کل سازمان نظام پزشکی نوشت: اینجانب به عنوان مسئول صنف جامعه پزشکی که بخش قابل توجهی از آن کارکنان و دانش پژوهان این رشته طبی هستند بارها شاهد عملکرد جسورانه آنان در آزمایشگاه های کشور طی همه گیری کرونا بودم بدون آنکه به شایستگی از آنان نام برده یا قدردانی شود. اکنون در پایان یک سال هم آوردی با ویروس کرونا، وظیفه خود می دانم به بهانه سالگرد تقویمی روز علوم آزمایشگاهی، ضمن تهنیت روزتان، یاد و نام جمعی از همکاران شما که بر سر این مبارزه شبانه روزی جان شیرین تقدیم حضرت احدیت کردند را گرامی داشته و  در این آغازین روزهای ماه مبارک رمضان، برای همه شما در سایه سار رحمت واسعه الهی، سلامتی و موفقیت روزافزون آرزو می کنم.
 
مرجع : سازمان نظام پزشکی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما