۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۲۴
گزارشی از گردهمایی «ائتلاف برای فردا»:

«ائتلاف برای فردا» تشکلی ترین گروه در اتاق بازرگانی ایران

شب گذشته کاندیدای «ائتلاف برای فردا» در هتل ارم میزبان فعالانی از حوزه سلامت کشور بودند. فعالانی که اصلی ترین دغدغه آنها تامین نیاز سلامت کشور است و تلاش می کنند تحریم ها کمترین آسیب را به حوزه سلامت وارد کند.
«ائتلاف برای فردا» تشکلی ترین گروه در اتاق بازرگانی ایران
به گزارش پایگاه خبری «خبردارو»، پدرام سلطانی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در این مراسم که با حضور چهره های شناخته شده حوزه اقتصاد و همچنین حوزه سلامت برگزار شد، ابتدا به وضعیت فعلی اقتصاد اشاره داشت و گفت: اقتصاد کشور در شرایط بی سابقه ای قرار دارد. شرایطی که تاب آوری اقتصاد به حداقل رسیده و شفافیت آن مخدوش شده و سلامت آن به مخاطره افتاده است.
وی در ادامه به اهمیت اقتصاد سلامت اشاره کرد و گفت:  سال ها است که این بخش مورد غفلت قرار گرفته و واژه اقتصاد سلامت واژه ناملموسی است، در همه کشورها حوزه سلامت سیاست گذاری در اختیار دولت است اما جایی که قرار است فعالیت اقتصادی انجام شود بدون شک موجب فساد و کاهش شفافیت می شود.
به گفته نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، ائتلاف برای فردا تشکلی ترین گروه در اتاق بازرگانی ایران است و این افتخاری برای ائتلاف برای فردا است. این موضوع حاکی از آن است که مسیر این ائتلاف درست بوده است.
سلطانی افزود: ما در این دوره راه را برای ورود اقتصاد دانش بنیان و جوانان به اتاق بازرگانی باز کرده ایم. در همین راستا عده ای از این ائتلاف آگاهانه صندلی ها را خالی کردند، زیرا باید برای بالندگی بخش خصوصی تلاش کنیم.
 
سال 98 سال سختی خواهد بود
در ادامه این برنامه مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران نیز که خود کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی است، اظهار کرد: در دوره هشتم اتاق بازرگانی برای اولین بار شاهد تشکیل کمیسیون اقتصاد سلامت با حضور دکتر نجفی و دکتر ریاحی بودیم و باید گفت این کمیسیون یکی از موفق ترین کمیسیون های دوره هشتم بود.
وی تصریح کرد: 4 سال آینده به ویژه 98 از نظر اقتصادی سالی سختی خواهد بود. وجود نمایندگانی از حوزه سلامت می تواند با ارتباط با صنعت برای حل مشکلات موثر باشد.
خوانساری اضافه کرد: در 4 سال گذشته تلاش کردیم ارتباط خوبی با تشکل ها داشته باشیم و در 4 سال پیش رو نیز توجه به تشکل ها و توانمند سازی آنها در اولویت است و تلاش می کنیم با آنها ارتباط بیشتری در جهت حل مشکلات داشته باشیم.
خوانساری اظهار کرد: لازمه تمامی این موارد آن است که در اتاق شاهد یک جمع هماهنگ باشیم تا بتوانند از منافع بخش خصوصی حمایت کنند.
وی تاکید کرد: به هر میزان آرائ ما بیشتر باشد می توان مطالبه گری بیشتری از دولت داشته باشیم.
 
کمترین مشکل را با بخش خصوصی داریم
دکتر محمد عبده زاده مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نیز از دیگر سخنرانان این گردهمایی، اظهار کرد: در حوزه صنعت دارو مسائلی وجود دارد که امروز برای تامین نیاز دارویی کشور نیازمند همگرای بیشتر در حوزه تولید و واردات هستیم. درواقع نباید انرژی خود را صرف مسائل حاشیه ای کنیم.
وی ادامه داد: در سیاست گذاری بخش واردات کمیسیون اقتصاد سلامت یک کمیسیون فعال برای حوزه داروی کشور بوده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم در دوره نهم اتاق بازرگانی با حضور اصناف و سلیقه های مختلف به تولید کشور در شرایط سخت کمک کنند.
عبده زاده تصریح کرد: امروز در حوزه تامین دارو کمترین مشکلات را با شرکت های خصوصی داریم. بخش های خصوصی علی رغم تمام مشکلات بیشترین سهم را در تامین سلامت بیماران دارند.
 
کمیسیون اقتصاد سلامت دغدغه بخش خصوصی را دارد
همچنین عباس حاجی آخوندی در گردهمایی ائتلاف برای فردا با اشاره به اینکه 11 اسفند 97 یک تاریخ موثر برای کشور است، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه های راهبردی کشور چالش هایی وجود دارد که باید حل شود.
وی با اشاره به شکل گیری کمیسیون اقتصاد سلامت در اتاق بازرگانی تهران، بیان کرد: در دوره گذشته دوستانی از حوزه سلامت کمیسیون اقتصاد سلامت را در اتاق بازرگانی ایجاد کردند و بنده به واسطه این اقدام وارد فعالیت های تخصصی اتاق بازرگانی شدم.
حاجی آخوندی تصریح کرد: بنده خود شاهد بودم افرادی که این کمیسیون را ایجاد کردند چطور دغدغه فعالیت های بخش خصوصی را دارند و به صورت خصوصی کار می کردند.
 
این گردهمایی در حالی برگزار شد که بزرگترین اتاق بازرگانی تهران در دوره هشتم، تشکیل کمیسیون اقتصاد سلامت بود. کمیسیونی که تلاش کرد تا مشکلات حوزه سلامت از جمله تامین دارو و مواد اولیه را به گوش مسئولان دولتی برساند و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهد تا تصمیمات ناگهانی در کنار تحریم ها مشکل دیگری را برای این حوزه ایجاد نکند.
حال در صورتی که اعضای «ائتلاف برای فردا» در نهمین دوره اتاق بازرگانی سکان دار نمایندگی بخش خصوصی شوند، تلاش خواهند کرد تا گفتمان را به سطح ملی کشاند.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما