۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۴۳۱

پیش خرید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن جانسون اند جانسون برای برنامه کوواکس

اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی (Global Alliance for Vaccines and Immunization - Gavi) توافق‌نامه پیش خرید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونای «جانسون اند جانسون» را برای پیشبرد برنامه «کوواکس» سازمان جهانی بهداشت امضا کرد.
پیش خرید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن جانسون اند جانسون برای برنامه کوواکس
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی در بیانیه ای اعلام کرد: تهیه واکسن تک دوزه کرونا برای شرکت های مشارکت‌کننده با هزینه خود و واجد شرایط این نهاد و کوواکس خواهد بود.
براساس این بیانیه، این نهاد قصد دارد بحث و گفت و گو با شرکت «جانسون و جانسون» را برای تهیه ۳۰۰ میلیون دوز اضافی واکسن کرونا در سال ۲۰۲۲ ادامه دهد.
دکتر ست برکلی مدیرعامل اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی هم گفت: توافق امروز میان این نهاد و شرکت جانسون اند جانسون بدین معنی است که مرکز کوواکس می تواند ابزار ایمن و موثر دیگری را در برابر همه گیری کرونا به کشورهاه ارایه دهد.
وی افزود: به عنوان یک واکسن تک دوزه، واکسن کرونای جانسون اند جانسون برای مکان هایی با زیرساخت های دشوار ارتباط ویژه ای دارد  و این یک مزیت افزوده بسیار مهم این تفاهم نامه است. تفاهم نامه شامل توافقاتی مرتبط با هشت واکسن از جمله آسترازنکا/آکسفورد، فایزر، سانوفی/گلاکسو اسمیت کلاین و کووی شیلد است.
مدیرعامل اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی تصریح کرد: این نهاد امیدوار است که ۱۰ تا ۱۲ واکسن کرونای دیگر به سبد محصولات خود اضافه کند و به دنبال جمع آوری ۱.۶ میلیارد دلار برای ۱.۸ میلیارد دوز تعهد پیش فروش واکسن کوواکس (COVAX AMC) است.
برکلی یادآور شد: دولت ژاپن در ادامه تلاش ها میزبان اجلاس آتی این اتحاد Gavi COVAX AMC خواهد بود که سران جهان، بخش خصوصی، جامعه مدنی و شرکای مهم فنی را در یک رویداد مجازی در تاریخ ۲ ژوئن گرد هم خواهد آورد.
سازمان جهانی بهداشت در ماه آوریل اعلام کرد که کوواکس به بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان واکسن تحویل داده است.
در همین حال، کنیا از اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی و کوواکس می خواهد تا روند توزیع مجدد دوزهای استفاده نشده واکسن آسترازنکا را به کشورهایی که می توانند قبل از تاریخ انقضای این واکسن ها از آنها استفاده کنند، تسریع بخشد.
دسترسی جهانی واکسن‌های کووید-۱۹ (COVID-۱۹ Vaccines Global Access) که به‌طور مخفف کوواکس (COVAX) نامیده می‌شود، یک نوآوری جهانی با هدف دسترسی عادلانه به واکسن‌های کووید-۱۹ به رهبری اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی (GAVI)،  ائتلاف برای نوآوری‌های آمادگی همه‌گیری (CEPI) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) است.
اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی (به انگلیسی: Global Alliance for Vaccines and Immunization؛ به طور مخفف GAVI) یک همکاری جهانی بهداشت عمومی-خصوصی بوده که متعهد به افزایش دسترسی به ایمن‌سازی در کشورهای فقیر است.
اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی کشورهای در حال توسعه و دولت‌های اهداکننده، سازمان جهانی بهداشت، یونیسف، بانک جهانی، صنعت واکسن در کشورهای صنعتی و در حال توسعه، آژانس‌های تحقیقاتی و فنی، جامعه مدنی، بنیاد بیل و ملیندا گیتس و سایر نیکوکاران خصوصی را گرد هم آورده است. اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی در مجمع جهانی بهداشت دارای وضعیت ناظر است.
 
مرجع : خبرگزاری یونایتدپرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما