۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۴۳۲

سازمان جهانی بهداشت: مرگ و میر کرونا ۲ تا ۳ برابر بیش از آمار رسمی است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گوید: آمار جهانی مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید۱۹ احتمالا دو تا سه برابر بیشتر از گزارش های رسمی ارائه شده است.
سازمان جهانی بهداشت: مرگ و میر کرونا ۲ تا ۳ برابر بیش از آمار رسمی است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، آمار رسمی جانباختگان در حال حاضر بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است اما این سازمان در مورد آمار ارائه شده سال ۲۰۲۰ میلادی گفته است که بین شش تا هشت میلیون، برآوردی واقعی‌تر است.
بنابر گزارش بی بی سی، این نهاد جهانی همچنین می‌گوید دلایل زیادی وجود دارد که احتمالا می‌تواند میزان پایین آمار ارائه شده را توضیح دهد.
به گفته سازمان بهداشت جهانی در ابتدای این همه گیری بسیاری از افراد قبل از آن که ابتلای آن‌ها به کووید تشخیص داده شود، جان خود را از دست دادند و بسیاری از کشورها هم سیستم مناسبی برای ثبت مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا ندارند.
همچنین بنابر گزارش یورونیوز، سمیرا اسما، معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و مسئول داده های این سازمان در نشستی خبری درباره این آمار گفت: این ارقام مطابق با تخمین های مشابهی است که تعداد کل مرگ و میر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ را دو تا سه برابر بیشتر در نظر می گیرد.
معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در بخش دیگری از سخنانش هشدار داد که همه گیری بیماری کووید ۱۹ یک تهدید مهم برای سلامت مردم در سراسر جهان محسوب می شود.
سمیرا اسما افزود که سازمان جهانی بهداشت در حال همکاری با کشورهای مختلف برای تعیین آمار واقعی مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است تا برای وضعیت های اضطراری در آینده برنامه ریزی کند.
 
مرجع : سازمان جهانی بهداشت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما