۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۲۴۵۶

تزریق عمومی و داوطلبانه واکسن‌های ایرانی از هفته آینده آغاز می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسن‌های "پاستور و کوو ایران برکت" را جزو بی‌ضررترین، با کیفیت‌ترین و مطمئن‌ترین واکسن‌ حال حاضر دنیا عنوان کرد و گفت: تزریق عمومی و داوطلبانه واکسن‌های ایرانی از هفته آینده آغاز خواهد شد.
تزریق عمومی و داوطلبانه واکسن‌های ایرانی از هفته آینده آغاز می‌شود
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر سعید نمکی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: فاز یک و ۲ واکسن پاستور و برکت با موفقیت سپری شد و فاز سوم نیز به خوبی پیش می رود.
وی خاطرنشان کرد: قرار بر این بود زمانی که فاز یک و ۲ انسانی با موفقیت سپری شد فاز سوم را آغاز کنیم، همان کاری که کشورهایی از جمله چین، روسیه و هند انجام دادند که البته تزریق داوطلبانه خواهد بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: همانطوری که پیش از این گفته بودم تا پایان بهار واکسن ایرانی برای تزریق مردم آماده است که امیدواریم این کار را از هفته آینده آغاز کنیم.
نمکی با بیان اینکه خود نخستین کسی است که واکسن ایرانی را تزریق خواهد کرد، افزود: با اقدامات و تلاش های انجام شده برای تهیه واکسن ایرانی در کمتر از یک سال توانستیم به مجموعه‌های عظیم تولید کننده واکسن در دنیا بپیوندیم.
وی در ادامه با اشاره به اجرای واکسیناسیون کرونا در کشور از بهمن ماه پارسال با اولویت گروه های هدف گفت: حداکثر تا اوایل تیرماه تزریق واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۶۰ سال، بیماران صعب العلاج، سرطانی و خاص علیه کرونا انجام می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: ۸۵ درصد مرگ های بیماری کووید ۱۹ در گروه سنی بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه ای است، تزریق واکسن این گروه های سنی و بیماران در کاهش مرگ و میرها و بسترها موثر است.
نمکی در ادامه به توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان کشور طی سال های اخیر به ویژه یک سال و نیم گذشته اشاره و تصریح کرد: ۹ دستگاه سی تی اسکن به گیلان ارسال شد و حدود ۶۰۰ تخت بیمارستانی تا قبل از افتتاح پروژه های امروز و ۸۰ تخت مراقبت های ویژه در این استان اضافه شده است.
وی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اولویت قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: تا ۲ ماه آینده شاهد توسعه زیرساخت های استان خواهیم بود.
۳۱ پروژه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نقاط مختلف استان با اعتبار ۳۰۱ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان صبح امروز دوشنبه در بیست و هشتمین آیین «پویش ره سلامت» با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئوکنفرانس بهره برداری شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما