۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۲۴۷۷
رئیس سازمان غذا و دارو:

مدیریت بازار دارو بدون صرفه جویی ارزی ممکن نبود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در شرایطی که تحریم‌ها به صورت جدی قوت می‌گرفت و تامین ارز مورد نیاز برای دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک به مساله اصلی تبدیل شده بود، چنانچه بازار این اقلام کنترل نمی‌شد، قطعاً نمی‌توانستیم با این میزان ارز که در دسترس بود، انتظارات عمومی را مدیریت کنیم.
مدیریت بازار دارو بدون صرفه جویی ارزی ممکن نبود
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، محمدرضا شانه ساز افزود: شفافیت به صورت جدی در سازمان غذا و دارو پیگیری می‌شود. بارگذاری آرا و خروجی کمیسیون‌ها در تارنمای این سازمان از سال ۹۸ یکی از اقدامات عملی در این راستا بوده است.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان غذا و دارو طی سه سال گذشته همواره حمایت از تولید داخل بوده است، اظهار کرد: در شرایطی که تحریم ها به صورت جدی قوت می‌گرفت و تامین ارز مورد نیاز برای دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک واقعا به مسئله اصلی تبدیل شده بود، اگر بازار این اقلام کنترل نمی‌شود، قطعاً نمی توانستیم با این میزان ارز که در دسترس بود، انتظارات عمومی را مدیریت کنیم.
شانه ساز افزود : همزمان با تشدید تحریم ها و تشکیل قرارگاه سازمان غذا و دارو، کمیته های تخصصی با حضور مشاوران متخصصی که در این حوزه ذینفع نبودند برنامه‌ریزی شد تا تعارض منافع ایجاد نشود؛ بر این اساس ۳۱جلسه رسمی قرارگاه با حضور وزیر بهداشت تشکیل و عملکرد و وضعیت حوزه غذا و دارو بررسی شد. همچنین با دعوت از مسئولان و اعضای سندیکای مرتبط، از نظرات آنان بهره می بردیم اما در مرحله تصمیم‌سازی و سیاستگذاری، اجازه ندادیم کسانی که خودشان شخصاً ذینفع هستند در این حیطه حضور داشته باشند.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در گذشته نگاه منفی و بار سنگینی از سوء عملکرد نسبت به سازمان غذا و دارو در افکار عمومی، بین مسئولان و دستگاه‌های نظارتی شکل گرفته بود، به همین علت موضوع شفافیت را یکی از کلیدی‌ترین راهبردهای سازمان غذا و دارو در نظر گرفتیم و با توجه به اهمیت مبحث شفافیت، تمامی تصمیمات و خروجی کمیسیون‌ها روی سایت سازمان قرار گرفت تا تمام ذی‌نفعان به آن دسترسی داشته و آن را مشاهده کنند.
شانه ساز  تصریح کرد: با تشدید نظارت‌ها برخی کارشناسان که شائبه دخالت در امور داشتند از سازمان جدا شدند یا در مسیر قضایی با آن‌ها برخورد شد، خوشبختانه امروز نگاه دستگاه های نظارتی بر اقدامات سازمان غذا و دارو مثبت‌تر از گذشته است و آن را یک سازمان با فرایندهای اصلاح شده می دانند، البته نمی خواهیم بگوییم تمام مشکلات و مسائل موجود برطرف شده، اما واقعیت این است که بر اساس دستور وزیر بهداشت رویکرد حاکم در این سازمان کاملاً اصلاحی و به سمت پاکی و شفافیت است.
 
مرجع : ایفدانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما