۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
کد مطلب : ۲۴۸۴

توان صادرات تجهیزات و کالاهای پزشکی به دیگر کشورها را داریم/ تولید کیت های تشخیصی توسط شرکت های دانش بنیان

قادری فر گفت: توانسته ایم توانایی لازم برای صادرات تجهیزات و کلاهای پزشکی به دیگر کشورها را کسب کنیم.
توان صادرات تجهیزات و کالاهای پزشکی به دیگر کشورها را داریم/ تولید کیت های تشخیصی توسط شرکت های دانش بنیان
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری­ های راهبردی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان با شیوع کرونا در حوزه های مختلف پیشگیری، درمان و تشخیص  مشغول به فعالیت شده و در این زمینه تولید اقلام و تجهیزات پزشکی کردند. ما در دو هفته اول دچار کمبود این اقلام پزشکی بودیم ولی به سرعت صادر کننده این تجهیزات در کشور شده ایم.
اوبیان کرد: ما در گام بعدی اقدام به طراحی و ساخت کیت های تشخیصی کرده و سپس اقدام به تولید داروهای مورد نیاز درمان بیماران کرونایی کرده و امروز در تولید ماسک های سه لایه و ونتیلاتور در کشور خود گفت شده و پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت توانایی صادرات به دیگر کشورها را خواهیم داشت. مادر هفت پروژه در زمینه تولید واکسن فعال هستیم و امیدوارم این طرح ها به مراحل خوبی برسد.
قادری فر بیان کرد: در تابستان امسال واکسن ایرانی به سرانجام خواهد رسید و واکسیناسیون عمومی با واکسن عمومی خواهد شد. بر اساس تفاهم نامه ای قرار شد که مواد اولیه واکسن برکت کاملا بومی سازی و در داخل کشور تولید شود.
او بیان کرد: بک تفاهم نامه ای بین معاونت علمی و صدا و سیما به امضا رسیده و تمام کالاهای شرکت های دانش بنیان در شبکه ایران کالا با تخفیف ۸۰ درصدی از لحاظ تعرفه ای روبه رو هستند. شرکت های دانش بنیان در زمین تولید مخازن اکسیژن اقدامات خوبی انجام داده اند و مخازن بسیاری از بیمارستان ها تولیدات شرکت های دانش بنیان است.

پرداخت تسهیلات بلند مدت به شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۰

در ادامه مراسم محمد محمودیان  مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری گفت: پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، برای افزایش وظرفیت تولید شرکت های دانش بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جاری تسهیلات بلند مدت پرداخت می‌‍کند.
او افزود: ما به شرکت های دانش بنیان فعال در کرونا حدود ۳۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات در عرض دو هفته پرداخت کرده ایم و امروزه ۵۰۰ شرکت دانش بنیان تسهیلات با کارمزد نه درصد پرداخت کرده ایم و ما کمک حال شرکت های متضرر در دوران کرونا خواهیم بود. بانک ها با ما همکاری کرده و خریداری که از شرکت های دانش بنیان خرید کرده تسهیلات با کارمزد هشت درصد دریافت خواهد کرد و باز پرداخت آن حدود سه سال خواهد بود. یکی از اقدامات ما حضور در نمایشگاه ها برای فروش محصولات دانش بنیان در داخل و حتی خارج از کشور است.
محمودیان بیان کرد: در این چند سال اعتماد زیادی به شرکت های دانش بنیان شده و تولیدات خوبی در زمینه تجهیزات پزشکی توسط شرکت های دانش بنیان داشته ایم.
مرجع : شبکه خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما