۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۲۴۹۹

وجود ترکیبات خطرناک محرک شیشه در کپسول های لاغری غیرمجاز/ اطمینان از سلامت مکمل‌ها با استعلام از سامانه تیتک

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به بررسی آزمایشگاهی نمونه‌ کپسول‌های لاغری که در فضای مجازی تبلیغ و به فروش می رسند، گفت: براساس این آزمایش‌ها وجود ماده خطرناک مت‌آمفتامین (شیشه) در این فراورده‌ها اثبات شده است.
وجود ترکیبات خطرناک محرک شیشه در کپسول های لاغری غیرمجاز/ اطمینان از سلامت مکمل‌ها با استعلام از سامانه تیتک
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر سید محمود مسیحا هاشمی اظهار کرد: اداره‌کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو نمونه‌هایي از کپسول قاچاق و تقلبی که با ادعای فراورده گیاهی لاغری به نام «گلوریا» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد، مورد بررسی و آزمایش قرار داده است، که در ارزیابی‌های دقیق آزمایشگاهی مشخص شد، این فراورده تقلبی حاوی ماده غیرمجاز و خطرناک مت آمفتامین (ماده مخدر شیشه) بوده که عوارض خطرناک و جبران ناپذیری دارد.
وی افزود: مت آمفتامین (شیشه) موجود در این محصول و همچنین تولیدات دست‌ساز برخی عطاری ها بصورت ترکیب با سایر فراورده های گیاهی به عنوان کاهش دهنده اشتها استفاده می‌شود. منابع مختلف غیرمجاز، این فراورده‌های تقلبی را تولید و به عنوان برند اروپایی در وبسایت‌های فروش اینترنتی، فضای مجازی و بعضی عطاری‌ها عرضه می‌کنند.
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با توجه به نوع، شکل و محتویات داخل فراورده لاغری با عنوان «گلوریا» و پیگیری از اداره کل نظارت بر امور فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مشخص شد این محصول فاقد مجوز است.
دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم با همکاری دستگاه های ذیربط برای برخورد با متخلفان و جمع آوری این فراورده تقلبی و سایر ترکیبات مشابه صورت گرفته است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به برچسب اصالت روی محصولات سلامت محور هنگام خرید، اظهار کرد: استعلام فراورده از سامانه تیتک www.TTAC.IR و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ امکان پذیر است و اطمینان از اصالت فراورده ها تنها با تطابق اطلاعات روی برچسب و پاسخ دریافتی از سامانه حاصل می شود.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما