۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۲۵۲۹

اولین مورد ابتلا به کرونا هفته‌ها زودتر از موارد گزارش شده رخ داده است

نتایج یک تجزیه و تحلیل جدید نشان می‌دهد، اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در چین احتمالا در فاصله زمانی میان اوایل اکتبر و اواسط نوامبر سال ۲۰۱۹ رخ داده است.
اولین مورد ابتلا به کرونا هفته‌ها زودتر از موارد گزارش شده رخ داده است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، محققان اظهار داشتند: محتمل ترین تاریخ منشاء اولیه ویروس کووید-۱۹ در چین روز ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ بوده که بیش از یک ماه زودتر از زمانی است که اولین مورد ابتلا به بیماری کرونا به طور رسمی در این کشور گزارش شد.
آنها افزودند که این تاریخ منشاء اولیه ویروس کرونا ممکن است بر زمان آغاز گسترش این ویروس در سطح جهان نیز تاثیر گذارد به طوری که اولین مورد آلودگی به کووید-۱۹ در آمریکا از اواسط ژانویه سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد.
«دیوید ال. روبرترز» که در انجام این مطالعه همکاری داشت در یک نامه الکترونیکی به خبرگزاری یونایتدپرس گفت: یافته های ما تاکید بیشتری بر این موضوع دارد که ویروس کرونا در پاییز ظاهر شد و تا اواسط ژانویه، در جنوب شرقی آسیا گسترش یافت و به اروپا و آمریکای شمالی رسید.
رابرتز که رئیس بخش زیست شناسی بقا در دانشگاه کنت در انگلیس گفت: با این حال سوالات زیادی در مورد منشا اولیه ویروس کرونا باقی مانده است.
اگرچه مقامات چینی گفته اند که اولین موارد آلودگی به کرونا در دسامبر ۲۰۱۹ در میان خریداران و فروشندگان در یک بازار در ووهان شناسایی شده، اما گزارش ها حاکی از آن است که پرسنل یک آزمایشگاه تحقیقاتی در این شهر شاید هفته ها قبل به این ویروس آلوده بوده اند.
برای کمک به روشن شدن زمان شروع این همه گیری، رابرتز و همکارانش از یک مدل ریاضی استفاده کردند که در ابتدا توسط متخصصان حفاظت از طبیعت برای شناسایی تاریخ انقراض یک گونه تهیه شده بود.
محققان در این تجزیه و تحلیل، روشی را محتمل ترین تاریخ بروز کووید-۱۹ را بر اساس گزارش های منتشر شده در مورد زمان کشف اولین موارد آلودگی به این ویروس در ۲۰۳ کشور تعیین می کند، معکوس کردند.   
آنها خاطر نشان کردند که بر اساس مدل آنها، اولین مورد آلودگی به کووید-۱۹ در چین در فاصله زمانی میان اوایل اکتبر و اواسط نوامبر سال ۲۰۱۹ رخ داده است و در ژانویه ۲۰۲۰ در سطح جهانی گسترش یافت.
محققان به علاوه ادامه دادند که یافته های این مطالعه به شواهد در حال افزایشی می افزاید مبنی بر اینکه همه گیری زودتر از تاریخ گزارش شده ظاهر شد و با سرعت بیشتری از سرعتی که بطور رسمی و در ابتدا پذیرفته شده بود، گسترش یافت.
داده‌های این مطالعه نشان داد که اولین مورد آلودگی به کووید-۱۹ در خارج از کشور چین در روز سوم ژانویه ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، این در حالی است که ۹ روز بعد اولین مورد ابتلا به کرونا در اروپا  در کشور اسپانیا رخ داد.
در همین حال، محققان اضافه کردند که اولین مورد ابتلا به کرونا در آمریکای شمالی در روز ۱۶ ژانویه سال گذشته میلادی رخ داده است که این تاریخ حدود پنج روز قبل از تاریخی است که اولین عفونت بطور رسمی در این کشور گزارش شد.
رابرتز گفت، دانستن زمان دقیق بروز اولین ویروس کرونا در انسان «به ما اجازه می دهد تا دریابیم که این ویروس احتمالا چه مدتی بدون شناسایی در گردش بوده است و بنابراین توانایی های ما را برای تشخیص چنین شیوع هایی زیر سوال می برد.
وی افزود: این موضوع همچنین به ما اجازه می دهد تا فرضیه های مربوط به منشاء این ویروس را مورد ارزیابی دقیق قرار دهیم
 
مرجع : خبرگزاری یونایتدپرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما