۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۲۵۷۵

نمکی از بداخلاقی‌ها نسبت به مجموعه بهداشت و درمان کشور انتقاد کرد

وزیر بهداشت با انتقاد از برخی بداخلاقی ها و بی مهری‌ها نسبت به مجموعه بهداشت و درمان گفت: یکی از دلخوری‌های ما در داخل کشور همین است که وقتی همه دشمنان برای بدنام کردن جمهوری اسلامی و سلب اعتماد مردم از نظام و گسست اجتماعی، بسیج شده‌اند،چرا برخی در داخل با آنها شیپور همنوایی می‌زنند؟
نمکی از بداخلاقی‌ها نسبت به مجموعه بهداشت و درمان کشور انتقاد کرد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر سعید نمکی سه شنبه در نشست فوق‌العاده ستادمقابله با کرونای استان هرمزگان افزود: یک نماینده مجلس جایی که می‌داند پای آبروی کشور در میان است، با وقار و متانت خواسته خود را دنبال می‌کند و ما هم توهین شخصی را می‌پذیریم اما وقتی از خط قرمزهای نظام عبور می‌شود تحمل نمی‌کنیم و اذعان داریم که تمام تلاش ما اگر ۱۰ برابر هم شود، اندازه یک قطره خون شهدای دفاع مقدس و سلامت نیست.

گرفتاری هرمزگان در پیک جدید کرونا از سفرهای نوروزی آغاز شد

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: هرمزگان گرفتار پیک جدیدی از کرونا شده که نقطه آغاز آن تعطیلات نوروزی بود و در مناسبت ها و اتفاقات بعدی تشدید شد.
نمکی افزود: در تعطیلات نوروزی  روزانه ۶۰ پرواز به هرمزگان انجام می شد که غیرقابل کنترل بود و نگرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی به جایی رسید که ساعت سه بامداد شخصا در اتوبوس های بین شهری مردم را به رعایت به رعایت پروتکل ها دعوت می کرد.
وی ادامه داد: شاید خیلی ها ندانند که حدود ۲ ماه قبل اولین موارد ویروس موتاسیون یافته از کوشکنار و عمانی در هرمزگان گزارش شد و ورود آن از سیستان و بلوچستان ادامه یافت ویروس انگلیسی هم از خوزستان وارد استان شد.
به گفته وزیر بهداشت، ویروس هندی هم از کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس به پارسیان و عسلویه رسید.
وی تصریح  کرد: در تعطیلات عید فطر هم با وجود توصیه ها و خواهش ها ، رعایت پروتکل ها کاهش یافت و تبلیغات انتخابات شوراها هم با سفره های شام و پذیرایی ها و گردهمایی هایی که گزارش های زیادی از آنها می رسید، مشکلات را تشدید کرد.
نمکی اضافه کرد: ناملایمات در افغانستان و فشار طالبان باعث کوچ زیاد به سمت ایران شد و حقیقت این است که در جاهایی از مرز به هیچ شکلی نمی توان جلوی ترددها را گرفت و در تبریز و ارومیه هم شاهد بودم که حرکت غیرقانونی مهاجران به سمت مرزهای ما در چالدران کم نبود که اینها را هم باید به فهرست عوامل افزایش شیوع کرونا افزود.
وزیر بهداشت گفت: ناچاریم و خود را مکلف می‌دانیم به همه اینها صرف نظر از ملیت و دین و مذهب و دلیل ابتلا و مسائل سیاسی، خدمات بهداشتی و درمانی بدهیم.
 نمکی یادآور شد: هرمزگان منطقه‌ای صنعتی است و کوچکترین غفلت می‌توانست فاجعه‌آفرین شود اما با وجود شرایط یاد شده، در هیچ کدام از مراکز صنعتی مرگ و میر قابل توجهی نداشتیم که این نشان از همدلی و مدیریت خوب در استان است.

هرمزگان رتبه ممتاز مدیریت کروناست

وی اضافه کرد: بررسی شاخص ها و ارزیابی ها نشان می دهد هرمزگان در مدیریت کرونا از استان های با رتبه بالاست که اصلا اجازه ندادند پیک های اولیه در استان شکل بگیرد و این موفقت و دستاورد  حاصل همکاری همه بخش ها از مدیریت عالی استان تا بخش بهداشت و درمان و دیگر حوزه هاست.
وزیر بهداشت ادامه داد: ما هم برای ارسال اکسیژن و راه‌اندازی بخش های جدید بیمارستان های شهید محمدی و شریعتی در بندرعباس و بیمارستان میناب کم نگذاشتیم.

بیشترین کار در سخت‌ترین سال مالی تاریخ ایران

نمکی گفت: با وجود آنکه سال ۹۹سخت ترین سال مالی تاریخ کشور بود، در همین سال ۱۴هزار تخت جدید اضافه کردیم و حدود ۴۸۰دستگاه اکسیژن ساز به استان ها ارسال شد و تخت های آی سی یو دو تا سه برابر شد و  در هرمزگان هم طی یک سال تخت های آی سی یو به دو برابر افزایش یافت.
به گفته نمکی تعداد آزمایشگاه های تشخیص کرونا  از ۲آزمایشگاه در کشور به بیش از ۴۲۰ آزمایشگاه افزایش یافت که هرمزگان به تنهایی پنج آزمایشگاه دارد ولی هنوز کم است.

توصیه ها به ستاد مقابله با کرونای هرمزگان

وی در بخش دیگری از سخنان خود چند توصیه برای استان داشت که مهمترین آنها تلاش برای افزایش رعایت پروتکل ها بود.
نمکی در این باره گفت: ادعای شناخت کرونا نشانه جهالت است اما می‌دانیم فاصله گذاری و رعایت پروتکل ها مهمترین عامل برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.
وی خواستار تشدید تلاش ها در طرح شهید سلیمانی برای بیماریابی محله محور شد و تاکید کرد: هرچقدر کیت تشخیص لازم باشد به هرمزگان می فرستیم  و تضمین می کنم یک روز بدون کیت نباشید.
نمکی افزود: کلینیک های سرپایی باید از ۱۶مرکز به ۳۲ مرکز برسد تا مراجعه به بیمارستان کمتر و دارودرمانی در روزهای اول بیماری  آغاز شود.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان شد: بررسی ها نشان می دهد در دوره ای ، رشته کار در استان از دست در رفته و این موج افزایش بیماران بستری بخاطر از دست رفتن فرصت  تشخیص و درمان سرپایی است.
نمکی قول داد استان دچار کمبود رمدسیویر و سایر داروهای ضدکرونا نشود و اضافه کرد: برای کمبود تخت هم ، کانتینرهای نیروهای مسلح با  ۱۲۰ تخت سیار به سمت هرمزگان حرکت کرده اند و در این استان و سایر نقاط کشور اجازه نمی دهیم یک بیمار،چه کرونایی و چه غیرکرونایی حتی  یک روز پشت در بیمارستان ها بماند.

واکسیناسیون افراد ۵۰سال به بالا آغاز شود

وزیر بهداشت در جمع‌بندی و تصمیم گیری نهایی این نشست از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خواست واکسیناسیون افراد ۵۰سال به بالا در استان فوری آغاز شود و اضافه کرد: در تامین واکسن مشکلی نداریم و از مرز ۲۰۰هزار واکسن در روز گذشته ایم ، تا غروب غروب به رقم های بهتری می رسیم و در دو روز آینده به ۴۰۰ و ۵۰۰ هزار واکسن در روز می رسیم و بر همین اساس مراکز تجمیعی و تزریق واکسن در هرمزگان باید بیشتر شود.
شبانه‌روزی شدن مراکز جامع سلامت در تمام مراکز بخش و جزیره هرمز ، آغاز ساخت مراکز درمان بستری در طبل، لیردف،کوشا احمدی و چارک از دیگر مصوبه های اعلام شده توسط وزیر بهداشت بود.
وی با اشاره به مشکل کمبود آمبولانس در استان گفت: به زودی شاهد گشایش هایی در این بخش خواهیم بود و با ورود اولین سری آمبولانس جدید به کشور، ۵۰دستگاه آمبولانس به هرمزگان اختصاص خواهد یافت.
وی تکمیل بیمارستان ۵۳۱تختخوابی بندرعباس را یک اولویت مهم دانست و گفت: هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده بود که تاکنون ۳۰۰میلیارد ریال اختصاص یافته و به زودی ۳۰۰میلیارد ریال دیگر نیز برای ادامه روند ساخت اختصاص خواهد یافت و با راه‌اندازی این بیمارستان ضریب تخت استان افزایش قابل توجهی خواهد یافت و حتی می شود روی توریسم درمانی استان برنامه ریزی کرد.
کمک به تجهیز بیمارستان نیروی دریایی ارتش و ارسال تجهیزات همزمان با ساخت آن برای راه‌اندازی تدریجی بخش ها، رسیدگی به وضعیت خوابگاه های دانشجویی، افزایش سهمیه هرمزگان در پذیرش دانشجویان رشته پزشکی ، صدور مجوزبرای جبران کمبود نیروی انسانی و طراحی و پیش بینی ایستگاه های جدید امداد جاده ای با همکاری هلال احمر از دیگر قول های وزیر بهداشت در نشست ستاد مقابله با کرونای هرمزگان بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما