۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۲۵۹

سخنگوی سازمان غذا و دارو: کمبود داروی فلوکستین برطرف شده است

شعیبی: فلوکستین به صورت سهمیه‌ای در داروخانه‌ها توزیع می‌شود
سخنگوی سازمان غذا و دارو: کمبود داروی فلوکستین برطرف شده است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو،  تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر تولید دارو در داخل ایران تاثیر منفی گذاشته است چرا که بیشتر مواد اولیه داروهای تولیدی در ایران وارداتی است. توزیع داروی فلوکستین نیز که از رایج‌ترین داروی ضدافسردگی و اضطراب است این روزها به دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجه شده است و بیماران برای تأمین آن دچار مشکل شده‌اند اما در دسترس نبودن این دارو را سخنگوی سازمان غذا و دارو رد می‌کند و می‌گوید این مشکل مقطعی بوده و اکنون رفع شده است.
شهرام شعیبی، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره مشکل بیماران برای دریافت داروی فلوکستین (fluoxetine) به پانا گفت: کمبود داروی فلوکستین مقطعی بود و حدود سه هفته کمبود وجود داشت ولی اکنون هیچ مشکلی در زمینه توزیع داروی فلوکستین وجود ندارد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره علت کمبود داروی فلوکستین اظهار کرد: از آنجا که به دلیل تحریم‌ها در واردات مواد اولیه داروی فلوکستین دچار مشکل شده بودیم، شرکت‌های دارویی نیز برای واردات مواد اولیه این دارو با مشکل روبه‌رو شدند ولی اکنون مواد اولیه وارد می‌شود و تولید در حال انجام است.
شعیبی اضافه کرد: داروی فلوکستین تولید داخل است و شرکت‌های دارویی برای واردات مواد اولیه مشکل داشتند که اکنون این مشکل برطرف شده است و بیماران از این بابت نگرانی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه توزیع داروی فلوکستین به میزان مصرف و نیاز بیماران در حال انجام است، گفت: هم‌اکنون توزیع این دارو به صورت سهمیه‌ای صورت می‌گیرد ولی این‌طور نیست که ذخیره دارو در داروخانه‌ها به صورت انباری باشد و بیماران هرقدر که دارو بخواهند در دسترسشان باشد بلکه به صورت سهمیه‌ای و به اندازه کافی و نیاز مصرف در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما