۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۲۶۲۳
معاون وزیر بهداشت:

۶۱ میلیون نفر گروه هدف واکسیناسیون کرونا در کشور هستند

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گروه هدف برای واکسیناسیون کرونا ۶۱ میلیون نفر هستند و تاکنون ۱۴ . ۲۴ درصد از این گروه هدف یک دز واکسن را دریافت کردند.
۶۱ میلیون نفر گروه هدف واکسیناسیون کرونا در کشور هستند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، علیرضا رییسی روز یکشنبه در مراسم معرفی و آشنایی با سایت سلامت وزارت بهداشت و داشبوردهای مدیریت برنامه واکسیناسیون علیه کرونا که در محل وزارت بهداشت بصورت مجازی برگزار شد، افزود: تا دوم شهریور ماه واردات هشت میلیون واکسن و تا پایان شهریور ماه واردات ۲۴ میلیون دز واکسن به کشور قطعی شده و همه مراحل خرید و پرداخت آنها انجام شده است.
وی اظهار  داشت: مهر و آبان ماه نیز حدود ۳۰ میلیون دز واکسن به کشور وارد می شود و تولید واکسن داخلی نیز ماهانه به ۱۵ میلیون دز می رسد.
رییسی ادامه داد: قرار است واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال از چین و کوبا داشته باشیم و حدود هفت میلیون نفر از این گروه سنی که دارای بیماریهای زمینه ای و پرخطر هستند واکسینه شوند تا شاهد بازگشایی مدارس نیز باشیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: سایت سلامت وزارت بهداشت و داشبوردهای مدیریت، سامانه ای آنلاین است که همه روند واکسیناسیون، عملکرد استانها و شهرستانها و وضعیت کرونایی را در شهرها رصد می کند.
به گفته وی،  این سامانه به ما می گوید که از هر نوع واکسنی چه تعداد تزریق شده و چند دز دیگر نیاز است.
رییسی افزود: به عنوان مثال برای واکسن سینوفارم هفت میلیون دز دیگر و  استرزنکا دو میلیون دز نیاز داریم.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: بر اساس اطلاعات سامانه سلامت وزارت بهداشت و داشبوردهای مدیریتی، در مازندران 5 .35 درصد، اصفهان ۲۵ درصد، البرز ۲۲ درصد، آذربایجان بالای ۳۰ درصد، تهران بر اساس دانشگاه علوم پزشکی تهران ۲۳ درصد و علوم پزشکی شهید بهشتی ۲۲ درصد و غیره واکسیناسیون علیه کرونا انجام شده و به ازای هر یک میلیون نفر، تزریق هفت هزار دز واکسن قابل قبول است.
رییسی تاکید کرد: تاکنون ۶۷ درصد واکسن های تزریق شده در کشور سینوفارم، 5 . 6 درصد برکت و آسترزنکا 6 . 2 درصد است و پنج میلیون دز واکسن در مراکز مربوطه واکسیناسیون اکنون موجود است.
به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بیشترین واکسیناسیون انجام شده با سه میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۸۴ دز واکسن مربوط به روز گذشته بود و به عبارتی دیگر روزانه ۵۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.
وی با اشاره به طرح شهید سلیمانی افزود: چهار میلیون و ۷۱۲ تست پی سی آر در طرح شهید سلیمانی از ابتدای فروردین تاکنون انجام شده  که از این تعداد ۲ میلیون و ۷۱۲ تست مثبت کرونا بودند.
رییسی ادامه داد: ۹ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۹۶ رهگیری تماس در رابطه با کرونا انجام شده و البته اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج، سازمانهای مردمی، حوزه بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی بوده است.
وی تاکید کرد: اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به 4 .37 درصد رسیده و وضعیت خطرناکی را داریم.
رییسی گفت:به تفکیک استانها نیز در خوزستان رعایت پروتکل های بهداشتی ۵۶ درصد، سیستان و بلوچستان ۲۷ درصد، البرز ۴۴ درصد، هرمزگان ۳۵ درصد است و بسیاری استانها نیز دارای چند شهرستان قرمز کرونایی بوده که رو به افزایش هستند.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر تا ۱۰ روز آینده رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش یابد از لحاظ وضعیت کرونا روند نزولی را طی خواهیم کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما