کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کوبا به دو واکسن کرونای دیگر مجوز استفاده اضطراری داد

شبکه تله سور , 30 مرداد 1400 ساعت 19:44

مرکز کنترل دارو و تجهیزات پزشکی کوبا (CECMED) با تصویب مجوز استفاده اضطراری “سوبرانا ۰۲” و “سوبرانا پلاس”، علاوه بر واکسن منتخب آبدالا دایره واکسیناسیون خود را گسترده تر کرد. واکسن سوبرانا در ایران نیز با نام پاستوکوواک، پس از طی مراحل نهایی کارآزمایی های […]


به گزارش پایگاه خبری خبردارو،مرکز کنترل دارو و تجهیزات پزشکی کوبا (CECMED) با تصویب مجوز استفاده اضطراری “سوبرانا ۰۲” و “سوبرانا پلاس”، علاوه بر واکسن منتخب آبدالا دایره واکسیناسیون خود را گسترده تر کرد.
واکسن سوبرانا در ایران نیز با نام پاستوکوواک، پس از طی مراحل نهایی کارآزمایی های بالینی، مجوز استفاده اضطراری و تولید آن را دریافت کرده است.  
در طرح جدید واکسیناسیون کوبا، ترکیب دو دز واکسن سوبرانا ۰۲ و یک دز سوبرانا پلاس، پس از تحلیل فاز سوم کارآزمایی های بالینی، اثربخشی ۹۱.۲ درصدی در پیشگیری از ویروس جدید دلتا نشان داده است.  
این طرح که برای واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۹ سال تصویب شده، چند هفته پیش، آخرین مراحل موفقیت آمیز کارآزمایی های بالینی بر روی کودکان و نوجوانان را پشت سر گذاشت.
آبدالا نخستین واکسن از ۴ نمونه واکسن های انتخابی کوبا برای مقابله با کووید ۱۹ بود که هفته گذشته، مجوز استفاده اضطراری در کوبا و آمریکای لاتین را دریافت کرد.
واکسن آبدالا اثربخشی بالای ۹۲.۲۸ درصدی در مقابله با بیماری همه گیر کرونا، همچنین کارآیی ۱۰۰ درصدی برای جلوگیری از بیماری های شدید سیستمی و مرگ و میرها از خود نشان داده است.
دانشمندان کوبایی با وجود تشدید تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا، موفق به تولید ۲۰ میلیون دز واکسن آبدالا علیه کووید ۱۹ شدند.
شش دهه تحریم و سیاست ظالمانه آمریکا علیه کوبا واقعیتی است که مردم این جزیره کارائیب را برای تامین کوچکترین حقوق انسانی‌شان به سختی انداخته است.  
واکسن مشترک ایران و کوبا با همکاری موسسه پژوهشی و واکسن سازی فینلای هاوانا و موسسه پاستور ایران آخرین مرحله کارآزمایی بالینی خود را پس از کوبا در ایران با موفقیتی چشمگیر به پایان رساند. این واکسن منتخب که در جزیره کارائیب با عنوان سوبرانا و در ایران پاستوکووک شناخته می شود، پس از طی مراحل تاییدی، اثربخشی بالایی علیه ویروس های جهش یافته کرونا نشان داده است.


کد مطلب: 2638

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2638/کوبا-دو-واکسن-کرونای-دیگر-مجوز-استفاده-اضطراری

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir