۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۲۶۴۸

ایران جزو ۵ کشور صاحب آزمایشگاه مجهز تصویربرداری پیش‌بالینی است

معاون علمی و فناوری آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ایران جزو پنج کشور دنیا است که دارای آزمایشگاه مجهز تصویربرداری پیش بالینی است.
ایران جزو ۵ کشور صاحب آزمایشگاه مجهز تصویربرداری پیش‌بالینی است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر احسان شریف پاقلعه افزود: در حال حاضر ۹ آزمایشگاه مجهز تصویربرداری پیش بالینی در دنیا فعال است که نهمین آزمایشگاه از این مجموعه در کشور ما راه اندازی شده و مشغول ارایه خدمت به محققان است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از مجموع ۹ آزمایشگاه، چهار آزمایشگاه در آمریکا، ۲ آزمایشگاه در انگلیس و بقیه هم در کشورهای آلمان، ایتالیا و ایران دایر است و به عبارتی نهمین مجموعه در دنیا در کشور ما وجود دارد.
شریف با اشاره به اینکه این مجموعه از امکانات و تکنولوژی بسیار پیشرفته بهره مند است، گفت: همه تجهیزات و تکنولوژی های این آزمایشگاه ساخت محققان ایرانی است و این کار مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم است.
وی با اشاره به اینکه تصویربرداری پیش بالینی از جمله موضوعاتی است که در کشور مغفول مانده بود، گفت: با تلاش محققان ایرانی این مجموعه راه اندازی و مشغول ارایه خدمت به محققان شده است.
معاون علمی و فناوری آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این آزمایشگاه در حوزه های مختلف از اعم از داروها، سرطان، بیماری های عفونی، حتی نانو و سلول های بنیادی فعالیت دارد.
وی با اشاره به اینکه در چهار سالی که از راه اندازی این مجموعه می گذارد، بیش از ۵۰۰ پروژه ثبت شده است، بیان داشت: در این مدت بیش از ۴ هزار اسکن در این مجموعه انجام گرفته  است.
شریف ادامه داد: تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر را آموزش دادیم تا از همه ظرفیت و توانمندی این مجموعه به نحوه مطلوب استفاده شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما