۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۲۷۰۱

ساخت کیت پروفایل ژنومی برای سهولت تحقیقات حوزه سرطان

شرکت داروسازی Roche در حال ساخت کیت پروفایل ژنومی است که به محققان حوزه سرطان اجازه می‌دهد بدون نیاز به ارسال نمونه بافت به آزمایشگاه‌های متمرکز، تومورها را بررسی کنند.
ساخت کیت پروفایل ژنومی برای سهولت تحقیقات حوزه سرطان
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، این شرکت داروسازی امروز از راه اندازی خط تولید کیت AVENIO Tumor Tissue CGP خبر داد. این کیت در واقع تکمیل کننده مجموعه «پروفایل جامع ژنومی» (CGP) فعلی ارائه شده توسط شرکت داروسازی Roche و شرکت «بنیاد پزشکی» (Foundation Medicine) است و به آزمایشگاه ها اجازه می دهد تحقیقات آنکولوژی خود را در داخل خانه گسترش دهند. در نهایت، نسخه آینده این کیت ممکن است به منابع بیشتری برای استفاده پزشکان در تشخیص و درمان سرطان منجر شود.
سرطان یک بیماری ژنوم است و درمان آن دیگر فقط به بافت منشا بستگی ندارد. در عوض، سرطان مجموعه ای از ده ها یا حتی صدها بیماری است که تا حدی با ویژگی های ژنومی خاصی ایجاد می شوند. برای درمان موثر سرطان، باید بدانیم که چه چیزی باعث ایجاد آن در سطح مولکولی می شود.
«توماس شینکر»، مدیرعامل شرکت روش دایاگنوستیک، می گوید: CGP به تصمیم گیری در مورد گزینه های درمانی موجود، از جمله درمان های هدفمند، ایمونوتراپی، درمان های آگنوستیک تومور و مشارکت در کارآزمایی بالینی کمک می کند.
وی می افزاید: ما بینش های قدرتمندی را از CGP به ارمغان می آوریم تا تحقیق و توسعه هوشمندتر و کارآمدتری را امکان پذیر کنیم. کیت جدید ما اطلاعات مورد نیاز محققان را ارائه می دهد و در نهایت بینش هایی را که پزشکان می توانند برای توسعه استراتژی های درمانی شخصی برای بیماران خاص استفاده کنند، فراهم می کند. 
برخلاف پانل های کوچکتر مانند آزمایش های تک ژنی، آزمایش های CGP اطلاعات جامعی را در یک آزمایش واحد ارائه می دهند و همچنین می توانند اطلاعاتی را در مورد امضای ژنومی پیچیده مانند TMB ، MSI و LOH ارائه دهد.
این کیت که برای تحقیق از آن استفاده می شود تنها  قدم اول برای نزدیک کردن CGP به افراد مبتلا به سرطان از طریق انجام تحقیقات مهم و آزمایشات بالینی در آزمایشگاه های سراسر جهان است. این کیت در مناطق سراسر جهان از جمله اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و آمریکای جنوبی عرضه می شود. 
برایان الکساندر، مدیر اجرایی بنیاد پزشکی می گوید: راه اندازی این کیت به طور قابل توجهی دسترسی به پروفایل ژنومی را در سطح جهانی با ارائه یک راه حل برای افرادی که نمی توانند از طریق آزمایشگاه های متمرکز ما به مجموعه آزمایشات ما دسترسی داشته باشند، گسترش می دهد. این کیت توانایی ما را برای عمل به عنوان یک شریک ضروری برای محققان در جهت یابی در چشم انداز پیچیده مراقبت از سرطان تقویت می کند.
 
مرجع : خبرگزاری رویترز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما