۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۲۷۳۵

ورود یک داروی ایرانی گیاهی ضد دیابت به بازار در آینده نزدیک

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: یک داروی ضد دیابت با نام تجاری «اورتی هرب» با تلاش پژوهشگران این پژوهشکده، مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو را دریافت کرده و آماده ورود به بازار داروهای گیاهی ضد دیابت کشور است.
ورود یک داروی ایرانی گیاهی ضد دیابت به بازار در آینده نزدیک
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر رضا غفارزادگان به مناسبت فرارسیدن چهاردهم نوامبر، روز جهانی دیابت، به بیان فعالیت‌های این پژوهشکده در حوزه درمان بیماری دیابت با استفاده از گیاهان دارویی پرداخت و افزود: این داروی گیاهی ضد دیابت از عصاره برگ گیاه گزنه تشکیل شده و در بهبود کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو پیشرفته نیازمند به انسولین ، اثرات قابل توجهی داشته است.
وی  ابراز امیدواری کرد این داروی ضد دیابت در آینده ای نزدیک پس از رونمایی در دسترس عموم قرار گیرد.
غفارزادگان در خصوص بیماری دیابت تصریح کرد: دیابت از جمله بیماری های مزمن است که به دلیل کمبود یا کاهش عملکرد انسولین موجب افزایش میزان قند خون و اختلالات متابولیسمی می شود. تغییر فرهنگ مصرف، رژیم غذایی و تغییر روش زندگی باعث افزایش شیوع این بیماری شده است و رعایت رژیم غذایی و درمان های جایگزین علاوه بر کاهش هزینه درمان، در بسیاری از موارد موجب پیشگیری و بهبود دیابت نوع دوم می شود.
وی با بیان این که داروهای شیمیایی نتوانسته است به طور کامل این بیماری را بهبود بخشد، اظهار داشت: تمایل استفاده از روش های جایگزین به ویژه استفاده از گیاهان دارویی رو به افزایش است.
رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: این پژوهشکده به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی کشور، از سالیان گذشته با افزایش تمایل مردم نسبت به استفاده از گیاهان دارویی در درمان دیابت سعی داشته است تا با هدف گذاری مناسب در گروه های پژوهشی این پژوهشکده بتواند در حوزه های مختلف گیاهان دارویی ضد دیابت تحقیقات گسترده ای را به منظور آگاهی رساندن به عموم مردم انجام دهد.
وی افزود: حاصل این تحقیقات، اجرای ۲۸ طرح پژوهشی، چاپ بیش از ۵۰ عنوان مقاله علمی در مجلات معتبر داخلی و بین المللی و ثبت چهار عنوان اختراع در ۱۰ سال گذشته است. در زمینه تولید داروی گیاهی ضد دیابت محققان این پژوهشکده یک داروی ضد دیابت با نام تجاری لیورسیل را به بازار عرضه کردند. این دارو پایین آورنده قند خون به عنوان درمان کمکی در دیابت نوع دو، درمان حمایتی در بیماری های التهابی کبد، آسیب های کبدی و کبد چرب است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما