۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۲۹۱
تا پایان تیر؛

تدوین فهرست دارو‌های سنتی و گیاهی در مراحل نهایی

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از تدوین فهرست دارو‌های سنتی و گیاهی تا پایان تیر خبر داد
تدوین فهرست دارو‌های سنتی و گیاهی در مراحل نهایی
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ مهناز خانوی از تدوین فهرست دارو‌های سنتی و گیاهی تا پایان تیر خبر داد و گفت: با تدوین این فهرست، فرآورده‌های طبیعی و سنتی مورد تایید سازمان در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه شورای تدوین دارو‌های گیاهی، در حال تدوین فهرست دارو‌های سنتی و گیاهی هستند، افزود: ۸۰ درصد از مراحل تدوین فهرست دارو‌های سنتی انجام شده و تا پایان تیر فهرست مصوب اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی تدوین فهرست دارو‌های گیاهی نیز گفت: فهرست دارو‌های گیاهی نیز تا اواخر تیر قابل انتشار خواهد بود.

مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه انتشار فهرست دارو‌های سنتی و گیاهی عملا باعث مرتب شدن سازو کار‌ها در این حوزه می‌شود، افزود: تمامی دارو‌های طبیعی و سنتی که مجوز تولید در ایران را داشته و یا مجوز واردات دارند، در این فهرست وارد می‌شوند و اگر قرار باشد دارویی خارج از این فهرست تولید یا وارد شود باید ابتدا در این شورا بررسی شود؛ در صورتی که فرآورده‌ای در این فهرست موجود باشد شورا اجازه تولید فرآورده مشابه را صادر نخواهد کرد.

خانوی با بیان اینکه اکنون، فهرست فرآورده‌های طبیعی و سنتی هر سه ماه یکبار به روز می‌شود، گفت: فهرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل‌های تغذیه‌ای و شیرخشک‌های رژیمی در سایت سازمان قابل رویت است و با تدوین فهرست جدید، محصولات و فرآورده‌ها به صورت رسمی در قالب یک آئین نامه عمومی به همراه تاریخچه و مستندات اصلی، در دسترس قرار می‌گیرد.



منبع: خبرگزاری صداو سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما