۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۳۱۵
در جهرم

خروج توده ۳ کیلویی از بدن بیمار

در یک عمل جراحی، توموری به اندازه سه کیلوگرم از بدن خانمی در بیمارستان پیمانیه جهرم خارج شد.
خروج توده ۳ کیلویی از بدن بیمار
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، مرضیه حق بین، فوق تخصص جراحی سرطان گفت: بیمار، یک خانم ۴۳ ساله بود که با احساس درد و سنگینی و فشار در قفسه صدری به مرکز جامع سرطان بیمارستان پیمانیه مراجعه کرد که بلافاصله معاینات بالینی و اقدامات تکمیلی انجام و وجود تومور خوش خیم در بدن وی محرز شد.

وی ادامه داد: انجام عمل با توجه به‌اندازه تومور با ریسک بالا و احتمال خونریزی شدید همراه بود که در نهایت با همکاری تیم بیهوشی و اتاق عمل با موفقیت انجام و توموری به‌اندازه سه کیلوگرم با حاشیه سالم، از سینه سمت چپ وی خارج و نمونه برای بررسی به پاتولوژی ارسال شد.

این عضو هیات علمی گفت: آنچه اهمیت این جراحی را بیشتر نشان می‌دهد؛ حفظ ظاهری اندام درگیر شده بود که پس از سلامت بیمار برای ما بسیارحایز اهمیت است.

دکتر حق بین اظهار داشت: در حال حاضر بیمار در وضعیت مطلوب به سر برده و حال عمومی وی رضایت بخش است.
فوق تخصص جراحی سرطان با اشاره به اینکه با تشخیص زود هنگام سرطان در مرحله صفر بیماری دیگر نیاز به شیمی درمانی و صرف هزینه‌های گزاف درمان برای بیمار ندارد، گفت: با تلاش مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جهرم طی سه سال گذشته، امکانات مورد نیاز در رابطه با تشخیص و درمان سرطان‌ها در مرکز جامع سرطان خاتم الانبیاء فراهم شده است تا خدمات سلامت به همشهریان به نحو مطلوب‌تر ارائه شود.


منبع:خبرگزاری صداو سیما مرکز فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما