۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۳۲۳

خطر بالای ابتلا به بیماری های قلبی در کدام زنان بیشتر است؟

تحقیقات جدید هشدار می دهند که پس از سرطان سینه، در زنان ۴۵ سال و بالاتر خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی وجود دارد.
خطر بالای ابتلا به بیماری های قلبی در کدام زنان بیشتر است؟
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، طبق مطالعات سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان در زنان است که پزشکان سراسر جهان تشخیص داده اند. با این حال، این سرطان قابل درمان ترین سرطان هاست که میزان بقای نسبی ۵ ساله در زنان سفید پوست ۹۱ درصد و در زنان سیاه پوست ۷۸ درصد است.

هرچند که امید به زندگی برای زنان مبتلا به سرطان سینه افزایش یافته است، اما بعد از درمان با تعدادی از خطرات سلامتی مواجه می شوند. این عوارض جانبی میتواند آسیب به استخوانها، علائم نارسایی یائسگی و سلامت قلب باشد.

مطالعه جدیدی از دانشکده پزشکی سائوپائولو، برزیل، تایید می کند که زنان بالای ۴۵ سال که تحت درمان سرطان سینه قرار دارند، با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی روبرو هستند.

علاوه بر سم حاصل از شیمی درمانی و یا پرتودرمانی، بسیاری از زنان مبتلا به سرطان سینه به استروژن مقاوم می شوند. از دست دادن استروژن ممکن است زنان را در معرض خطر بالقوه بیماری های قلبی قرار دهد.

در زنانی که تحت درمان سرطان سینه بوده اند، احتمال ابتلا به سندرم متابولیک، دیابت، آترواسکلروز، هیپرتگریلرستین (افزایش سطح خون مولکول های چربی ) و همچنین چاقی شکم وجود دارد.

همه ی شرایط ذکر شده عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. بیماری های قلبی عروقی خطر بروز مرگ و میر را افزایش می دهند.

از آنجایی که بسیاری از زنان به احتمال زیاد برای درمان سرطان سینه شیمی درمانی و پرتو درمانی دریافت می کنند، مهم است که با پزشکان خود صحبت کنند تا در مورد هر گونه عوارض جانبی یا خطرات بهداشتی مشاوره دریافت کنند تا بتوانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از بیماری های قلبی انجام دهند.




منبع: فرتاک نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما