۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۳۷۴

کمبود ویتامین D در کودکی منجر به فشار خون بالا در بزرگسالی می‌شود

مطالعه اخیر محققان نشان داد که کمبود ویتامین D از زمان تولد تا دوران کودکی با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا در نوجوانی مرتبط است.
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، مطالعه اخیر محققان نشان داد که کمبود ویتامین D از زمان تولد تا دوران کودکی با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا در نوجوانی مرتبط است.

براساس گزارش «آسین‌ایج»، محققان برای انجام این مطالعه، 775 کودک را از زمان تولد تا سن 18 سالگی مورد بررسی قرار دادند. زمانی که آنها را با کودکان سالم مقایسه کردند دریافتند که کودکانی که با کمبود ویتامین D متولد شده بودند، تقریبا 60 درصد خطر ابتلا ب فشار خون بالا را در سنین 6 تا 18 سالگی افزایش دادند.

«گویینگ وانگ» سرپرست نویسندگان این مطالعه گفت: در حال حاضر آکادمی اطفال آمریکا هیچ توصیه‌ای را برای غربال‌گری سطوح ویتامین D تمام زنان باردار و کودکان ارائه نکرده است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که غربالگری و درمان کمبود ویتامین D در دوران بارداری و اوایل کودکی می‌تواند بر روی کاهش فشار خون در طول زندگی موثر باشد.

گفتنی است؛ ویتامین D برای جذب کلسیم و تقویت استخوان‌ها ضروری است. هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیریم یا غذاهای حاوی این ویتامین را مانند تخم‌مرغ‌ها، ماهی‌ها و شیر محصولات غنی‌شده مصرف می‌کنیم، بدن ما به طور طبیعی ویتامین D را تولید می‌کند.




منبع: بلاغ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما