۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۴
مدیرکل اداره مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو:

در سال آینده مشکلی در زمینه تامین شیر خشک و مکمل‌ها نخواهیم داشت

مدیرکل اداره مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تامین شیر خشک مورد نیاز بیماران در سال آینده انجام شده است، گفت: در سال ۹۸ مشکلی در زمینه تامین شیر خشک نوزادان وجود نخواهد داشت.
در سال آینده مشکلی در زمینه تامین شیر خشک و مکمل‌ها نخواهیم داشت
به گزارش پایگاه خبری «خبردارو»، به نقل از فارس،
مهناز خانوی مدیرکل اداره مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو در نشست خبری توانمندی صنعت داروسازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار داشت:۱۱ اسفند از ۱۲۰ قلم داروی تولید داخل تقدیر به عمل خواهد آمد که از این تعداد ۴۰ قلم در دسته فرآورده‌های طبیعی قرار دارد.
وی افزود:‌ ما برای انتخاب این داروها شاخص‌هایی نظیر استفاده از تکنولوژی‌های روز، تولید در شرایط خاص و توجه به تامین نیاز بیماران خاص را در نظر گرفته بودیم.
مدیرکل اداره مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو افزود: تاکنون حدود ۴ هزار مجوز برای فرآورده‌های طبیعی و مکمل‌ها صادر شده و جای افتخار دارد که مکمل‌ها در داخل کشور تولید می‌شوند اما باید توجه داشته باشیم که صنعت داروی سنتی هنوز نوپاست.
خانوی خاطرنشان کرد: مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی تولید داخل با تکنولوژی‌های روز تولید می‌شود و این امکان ایجاد شده که فرآورده‌هایی با کیفیت قابل اطمینان در اختیار مصرف کننده‌ها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سال ۹۷ سختی‌هایی در زمینه تامین دارو وجود داشت، گفت: خوشبختانه در زمینه تولید فرآورده‌های طبیعی به دلیل اینکه مواد اولیه آنها در داخل کشور تولید می‌شود مشکل چندانی نداشتیم.
مدیرکل اداره مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در برهه‌ای از زمان با مشکل تامین شیر خشک‌های رژیمی مواجه شدیم که بررسی‌های ما نشان داد که توزیع این شیر خشک‌ها با افزایش ۳۰ درصدی همراه بود اما مشکلاتی در بازار باعث ایجاد کمبود شد.
خانوی تصریح کرد: در زمینه مکمل‌ها در برنامه‌ریزی‌های مناسبی در سال ۹۸ انجام شده و در سال آینده مشکلی نخواهیم داشت. همچنین سازوکارهایی برای تامین شیر خشک مورد نیاز نوزادان صورت گرفته است و می‌توانیم اعلام کنیم در سال آینده با مشکل مواجه نخواهیم شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما