کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نبود واکسن‌های HPV علت آمار بالای سرطان رحم

25 بهمن 1401 ساعت 20:23

عضو هیات مدیره انجمن سرطان های زنان ایران گفت: نبود واکسن‌های hpv یکی از دلایل بالا بودن میزان مبتلایان به سرطان دهانه در کشور است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حمیدرضا دهقان منشادی اظهار داشت: این واکسن که در کشورهای غربی به صورت واکسن اجباری برای دختران استفاده می‌شود از بیماری‌هایی که باعث ایجاد کانسر دهانه رحم می‌شود جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: نسبت به آمار جهانی، در کشور شاهد افزایش بالاتری از میزان مبتلایان به سرطان های زنان هستیم و حتی درصد ابتلا به آنها نیز افزایشی است و همین امر در سال‌های آینده باعث افزایش بیشتر این اختلاف نسبت به مجموعه جهانی خواهد بود.

عضو هیات مدیره انجمن سرطان های زنان ایران افزود: با بهبود روش‌های درمانی میزان بهبودی و امید به زندگی در بیماران سرطانی افزایش پیدا کرده و این نکته بسیار مثبت و دستاورد بزرگی است که در جامعه جهانی اتفاق افتاده ولی همچنان ما در این زمینه، هم از نظر دارویی و هم از نظر استفاده از تکنولوژی‌های روز فاصله داریم و عقب هستیم.

وی بیان داشت: واکسن hpv تنها واکسنی است که برای جلوگیری از سرطان استفاده می‌شود و هیچ یک از سرطان‌های دیگر دارای واکسن نمی‌باشد و امیدواریم که به زودی با برنامه‌ریزی‌های وزارت بهداشت و مسئولین، طرح واکسیناسیون خانم‌ها در سراسر کشور با واکسن فوق تحقق یابد.

دبیر اجرایی دهمین کنگره سرطان‌های زنان گفت: امکانات و گستره توزیع خدمات در سطح کشور عادلانه و منصفانه نیست و بیشتر مراکز درمان سرطان در شهرهای بزرگ واقع شده که همین امر دسترسی به متخصصین آنکولوژی به خصوص متخصصین آنکولوژی زنان در شهرهای کوچکتر را بسیار سخت و حتی غیر ممکن کرده و باعث مراجعه دیر هنگام بیماران به مراکز درمانی مرجع و پیشرفته شدن بیماری در زمان درمان می‌شود.


کد مطلب: 4009

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/4009/نبود-واکسن-های-hpv-علت-آمار-بالای-سرطان-رحم

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir