کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه اندازی خط تولید ماده موثره استامینوفن

16 اسفند 1401 ساعت 15:41

 نایب رئیس سندیکای مواد موثره دارویی گفت: برای نخستین بار خط تولید پارا آمینوفنل ماده موثره استامینوفن در کشور راه‌اندازی شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سیدمحمدرضا موسوی افزود: ساخت مواد موثر استامینوفن بر اساس دانش بومی بوده و تجهیزات خط تولید آن نیز با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیون دلار در کشور مهیا شده است.

وی اظهار داشت: در زمینه تولید استامینوفن از 2 سال پیش در دوران کرونایی که به شدت مصرف قرص و شربت افزایش یافته بود، خودکفا شده بودیم اما ماده موثر استامینوفن از چین و هند وارد می‌شد.

موسوی ادمه داد: ماده موثر تولید شده، ۹۰ درصد برای استامینوفن و ۹ درصد در صنایع دیگر کاربرد دارد و با خودکفایی در تولید آن می‌توان نیازهای کشور را برطرف کرد و آغازی برای تولید دیگر مواد موثر داروها خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: نیاز دنیا به استامینوفن ۱۷۰ هزار تن است که به ۲۰۰ هزار تن نیز افزایش می‌یابد و کشورهای چین و هند تولیدکننده این دارو هستند و ایران نیز می‌تواند به رقابت با این کشورها بپردازد.

موسوی یادآور شد: در نظر داریم به زودی ماده موثر آسپرین و متفورمین را نیز در کشور تولید کنیم. اعتقاد داریم باید در کشور داروهای ژنریک یا عمومی را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داد.
 


کد مطلب: 4049

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/4049/راه-اندازی-خط-تولید-ماده-موثره-استامینوفن

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir