۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۲۴

بیماران هموفیلی داروهای خود را رایگان دریافت می‌کنند

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران گفت: علی الحساب ۷۰ درصد از مطالبات بیمارستان‌های دولتی بدون بررسی اسناد پرداخت شده است.
بیماران هموفیلی داروهای خود را رایگان دریافت می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، کوروش فرزین، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، اظهار کرد: مطالبات داروی بیماران خاص مانند افراد دیالیزی و هموفیلی به صورت آنلاین به دلیل شرایط ویژه این افراد پرداخت می‌شود، به همین منظور بسته بیماران خاص برای این افراد  از سوی وزارت بهداشت تدوین شده است.

وی ادامه داد: بیماران تالاسمی بابت تعویض خون و دارو‌های مورد نیاز پولی پرداخت نمی‌کنند و تمامی این موارد به وسیله بیمه پرداخت می‌شود؛ خدماتی که به بیماران تالاسمی و هموفیلی ارائه می‌دهند در قالب بیمارستان یا فروش دارو است.
بیماران هموفیلی داروهای خود را رایگان دریافت می‌کنند

فرزین گفت: بیماران هموفیلی دارو‌های خود را از داروخانه‌هایی مانند ۲۹ فروردین و بیمارستان امام خمینی به طور کاملا رایگان دریافت می‌کنند.

وی در خصوص مطالبات دارویی داروخانه‌ها گفت: مطالبات دارویی سال ۹۷ تا پایان آذر و مطالبات سال ۹۸ در ماه‌های فروردین و اردیبهشت  پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران بیان کرد:  علی الحساب ۷۰ درصد از مطالبات بیمارستان‌های دولتی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت بدون بررسی اسناد پرداخت شده است؛ مراکز درمانی دولتی ۴۵ روز فرصت دارند تا اسناد خود را به بیمه سلامت ارسال کنند. براساس قانون این سازمان یک ماه فرصت دارد تا به وضع این اسناد رسیدگی کند.

وی گفت: داروخانه‌های بخش خصوصی مطالبات شان از بیمه سلامت ۳ ماه پایانی سال ۹۷ است و عمدتا تامین داروی بیماران خاص با داروخانه‌های خصوصی است.

فرزین تصریح کرد: داروخانه‌ها و مراکز درمانی بخش بستری و سرپایی دولتی فروردین ماه  به صورت علی الحساب، مطالباتشان پرداخت شده است.




منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما