۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۴۳
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي كردستان:

كمك ١٥ ميليارد ريالي دانشگاه علوم پزشکی به بيماران خاص در كردستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي كردستان گفت: از ابتداي سال جاري تا ١٥ اسفند ماه بيش از ١٥ ميليارد ريال اعتبار براي كمك به تامين دارو بيماران خاص در استان تخصيص يافته است.
كمك ١٥ ميليارد ريالي دانشگاه علوم پزشکی به بيماران خاص در كردستان
 
به گزارش پایگاه خبری «خبردارو»  به نقل از فارس ،بابک قطبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در بحث اجرای طرح تحول سلامت خوشبختانه ٩٩درصد داروی بیماران کردستانی تامین می‌شود و در داخل بیمارستان‌های استان نیز دپوی خوب دارو را  در داروخانه بیمارستان‌ها انجام داده‌ایم.
وی افزود: قبل از تحریم همیشه بین ١٥ تا ٣٠ قلم کمبود دارو داشتیم و الان هم همین تعداد است البته شکل داروها فرق می‌کند.
قطبی اعلام کرد: به صورت روزانه کمبود دارویی در شهرستانهای مختلف استان را رصد می‌کنیم و کمبودهای دارویی به صورت هفتگی به اطلاع رئیس دانشگاه علوم پزشکی می‌رسد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: فضای روانی در جامعه موجب شد مردم به صورت هیجانی به احتکار خانگی روی بیاورند و امیدواریم رسانه‌ها ما را در این خصوص یاری رسانند.
وی افزود: برای داروهای خاص نیز حواله‌های ویژه‌ای تدوین شده و در این راستا نیز هزار و ٨ حواله را به بیماران نیازمند ارایه کرده‌ایم.
قطبی خاطرنشان کرد: در بحث پیگیری اعتبارات برای کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج تا ١٥ اسفند ماه موفق به جذب بیش از ١٥ میلیارد ریال شده‌ایم.
وی افزود: ٥٣٩ تماس از طریق سامانه ١٩٠ تماس‌هایی از طرف مردم انجام شده است و راهنمایی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته و پیگیری‌هایی نیز انجام شده است.
قطبی افزود: از طریق طرح گایدلاین و استفاده از داروهای داخلی موفق به صرفهجویی ١٠میلیارد ریالی شده ایم.
وی خاطرنشان کرد: در کردستان ١٩ شرکت توزیع‌کننده دارو و ١٧٠ داروخانه داریم که تا پایان بهمن ماه هزار و ١٠٠ مورد بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های توزیع صورت گرفته است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: در روزهای پایانی اسفند ماه جاری، اتاق تمیز در بیمارستان توحید سنندج برای بیماران سرطانی راه‌اندازی خواهد شد و این اقدامی مهم برای کمک به این بیماران خواهد بود.
قطبی افزود: در بیمارستان‌های کردستان اجرای خدمات تلفیق دارو شروع شده است و در این راستا بیش از ٣ هزار فرم در بیمارستان‌های استان تکمیل شده است.
وی اعلام کرد: در سال ٩٨ در مسیر دسترسی بیماران به دارو برنامه‌ریزی مدونی صورت گرفته است و ١٠٠درصد سهمیه دارویی استان را دریافت کرده‌ایم.
قطبی افزود: در ایام نوروزی نیز بازرسی بیمارستان‌ها را خواهیم داشت و واحد نظارت بر فراوده‌های مکمل غذایی و عطاری‌ها نیز ٨٧٥ مورد بازرسی صورت گرفته و ١٩ دوره آموزشی نیز برگزار شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما