۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۴۴۱

برنامه آموزش پزشکی ایران اعتبارنامه جهانی دریافت کرد

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش پزشکی دریافت گواهی اعتباربخشی از فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME است.
برنامه آموزش پزشکی ایران اعتبارنامه جهانی دریافت کرد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، وی افزود: به دنبال تلاش دو ساله در حوزه اعتباربخشی مراکز آموزشی، بیمارستان‌های آموزشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی، نحوه اعتباربخشی وزارت بهداشت به تأیید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME رسید و وزارت بهداشت توانست این گواهی اعتباربخشی را دریافت کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: این گواهی اعتباربخشی به مدت ۱۰ ساله معتبر است و به این معنی است که در آینده برنامه‌های اعتباربخشی وزارت بهداشت معتبر خواهد بود.
وی گفت: بر اساس برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME اگر دانشکده‌های پزشکی در دنیا تا سال ۲۰۲۳ مورد اعتباربخشی قرار نگیرند مدارک دانش آموختگان آنها بررسی نمی‌شود و با کشور ایران با دریافت این گواهی اعتباربخشی توانست اعتبار دانشکده‌های پزشکی خود را به مدت ۱۰ سال تثبیت کند.

لاریجانی افزود: این گواهی اعتباربخشی به وزارت بهداشت داده شده است و از این رو در ادامه فرآیند اعتباربخشی، دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی و همچنین رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی نیز اعتباربخشی می‌شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: این گواهی اعتباربخشی به این معنا است که ارزیابی‌های وزارت بهداشت مورد قبول دنیا و همچنین فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME است و نشان دهنده کمیت و کیفیت آموزش پزشکی ایران است.
وی گفت: در حال حاضر حوزه علوم پزشکی با ۱۲ درصد هیئت علمی کل کشور بیش از ۳۰ درصد تولید علم ایران را بر عهده دارد و این موفقیت بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.



منبع: مهر
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما