۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۵۴
استاندار قم؛

لزوم نظارت جدی دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از قاچاق دارو

استاندار قم خواستار توجه جدي دانشگاه علوم پزشکي در امر نظارت و اجراي قانون با هدف جلوگيري از قاچاق دارو در استان شد.
لزوم نظارت جدی دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از قاچاق دارو
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، لزوم نظارت جدی دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از قاچاق دارو آقاي سرمست امروز در جلسه کميسيون برنامه ريزي و هماهنگي نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح سامانه جامع انبارها را بهترين روش براي جلوگيري از قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: همه انبارهاي کوچک و بزرگ استان بايد در اين طرح ساماندهي شوندتا ورود و خروج کالا تحت کنترل باشد.

وي با اشاره به حساسيت دارو و تجهيزات و لوازم پزشکي تصريح کرد: دانشگاه علوم پزشکي با ثبت انبارهاي مرتبط در اين طرح، نظارت بر توزيع دارو و برخورد قاطع و قانوني با متخلفين بايد مانع از خروج قاچاق اين کالاي استراتژيک از استان شود.

وي همچنين با اشاره به زائر پذير بودن شهر قم، حضور دلار فروشان اطراف حرم مطهر را شايسته و زيبنده شهر کريمه اهل بيت  علیهم السلام ندانست و بر لزوم ساماندهي آنها که مشکلات امنيتي هم ايجاد مي کنند تاکيد کرد.

نماينده دادستان هم در اين جلسه با بيان اينکه در هفته قبل يک انبار داروهاي بيمارستاني با داروي تاريخ مصرف گذشته به ارزش يک ميليارد تومان در استان کشف شد گفت: ثبت انبارها ي علوم پزشکي کمک زيادي به رفع و بررسي تخلفات و حتي قاچاق دارو به شهرهاي ديگر خواهد داشت.

رئيس جهاد کشاورزي استان هم در اين جلسه با بيان اينکه توليد گندم امسال استان 31 هزار تن بوده است گفت: 11 هزار تن آن با خريد تضميني با اعتباري بالغ بر 18 ميليارد و 900 ميليون تومان تحويل سيلو شده است.

پورميداني درخصوص شايعه قاچاق تخم مرغ هم گفت: تاکنون براي ذخيره سازي 800 تن تخم مرغ مجوز صادر شده است که 100 تن آن در داخل شهر مصرف شده است و با توجه به گرماي هوا امکان قاچاق تخم مرغ وجود ندارد.

دبير اين جلسه هم با اشاره به اينکه مکاتبه اي با استانداري صورت گرفته که برخي از مديران شرکتهاي زيارتي با پاسپورت زائران کربلا اقدام به خريد موبايل نموده و بعد از رجيستري در بازار آزاد به فروش مي رسانند خواستار بررسي و اقدام مسئولان ذي ربط شد.

آقاي رضايي در خصوص شايعاتي مبني بر قاچاق عتيقه جات در قم، نماينده اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان را موظف به پيگيري و بررسي کرد که نماينده ميراث فرهنگي گفت: تاکنون هيچ موردي به اداره مربوطه گزارش نشده است اما پيگيري ها براي بررسي حفاري هاي احتمالی غير مجاز صورت خواهد گرفت.



منبع:خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما