۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۴۵۵

۷۰ هزار بیمار خارجی در کشور درمان شدند

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی سال گذشته ۷۰ هزار بیمار خارجی در بیمارستان‌های مختلف کشور بستری شدند.
۷۰ هزار بیمار خارجی در کشور درمان شدند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر سعید هاشم‌زاده روز شنبه در بازدید از بیمارستان‌های حشمتیه و واسعی سبزوار در جمع خبرنگاران عنوان کرد: پذیریش بیماران بین‌الملل در ۱۶۹ بیمارستان کشور که مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند انجام می‌شود.

 وی ادامه داد: افزون بر ۹۰ درصد بیماران خارجی که در بیمارستان‌های کشور بستری شدند از کشورهای منطقه شامل افغانستان، عراق، آذربایجان، کویت، عمان، بحرین و کشورهای دیگر حوزه خلیج‌فارس هستند.

 رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پذیریش بیماران خارجی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بیش از یک و نیم برابر رشد داشت که که با بازاریابی پرشکی این آمار امسال ۲ برابر افزایش می‌یابد.

 هاشم‌زاده افزود: در سه ماه نخست امسال نیز ۱۷ هزار بیمار خارجی در بیمارستان‌های کشور بستری شدند.

 رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: بیمارستان‌های واسعی و حشمتیه سبزوار با کادر متخصص و مجرب، امکانات پزشکی و تجهیزات از ظرفیت لازم برای جذب بیماران خارجی در بخش‌های تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک، جراحی قلب و آنژیوگرافی، زنان و زایمان و درمان ناباروری برخوردار هستند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: با کسب مجوزهای لازم اجازه و دریافت مجوز کد آی.پی.دی پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه این شهرستان فراهم شده است.

 دکتر محمد نعمت شاهی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در قالب واحد پذیرش بیماران بین‌الملل به گردشگران خدماتی در زمینه درمان بیماری‌های قلب و عروق، جراحی‌های چشم، گوش، حلق و بینی ارائه می‌کند و سایتی با زبان انگلیسی در بیمارستان حشمتیه سبزوار راه‌اندازی شده است.

 وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در بخش‌های آنژیوگرافی، جراحی قلب باز، اسکن هسته‌ای، رادیوتراپی، نازایی، شیمی درمانی و بازتوانی قلب از قطب‌های دانشگاهی شرق کشور است.

 نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با ارتقای بیمارستان‌های سبزوار، کارخانه داروسازی طاها و ظرفیت داروهای گیاهی و جاذبه‌های طبیعی زیر ساخت‌های گردشگری سلامت در این شهرستان فراهم شده است.

 رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: با تجهیز و ارتقای بیمارستان‌های حشمتیه و واسعی سبزوار خدمات جراحی‌های زیبایی، اندوسکوپی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، اسکن هسته‌ای، نازایی، آنژیوگرافی، جراحی قلب باز، استندگذاری، بازتوانی قلب، جراحی چشم به بیماران ارائه می‌شود.

 وی تصریح کرد: سبزوار پس از مشهد یکی از قطب‌های درمانی شرق کشور است چنانکه از استان‌های گلستان، سمنان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی بیماران برای جراحی قلب و شیمی درمایی و سایر بخش‌ها به بیمارستان‌های سبزوار مراجعه می‌کنند.

 سبحانی‌فر گفت: حدود هفت هزار هکتار عرصه طبیعی کشت گیاهان دارویی شامل زیره سبز، زعفران، گل محمدی، فلفل قرمز، نعنا، زرشک در شهرستان سبزوار کشت می‌شود و این منطقه یکی از مناطق ۹ گانه داروهای گیاهی کشور معرفی شده است.

 وی عنوان کرد: علاوه‌بر امکانات و تجهیزات پزشکی سبزوار، کارخانه داروسازی طاها به عنوان تولیدکننده مواد اولیه داروهای استروئیدی به عنوان کاربردی‌ترین و پرمصرف‌ترین اقلام دارویی در این شهرستان فعال است.




 منبع: ایسنا

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما