۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۴۵۸
هاشم زاده مطرح کرد؛

صدور مجوز ۱۶۹بیمارستان برای پذیرش بیمار خارجی در سراسر کشور

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۰هزار بیمار خارجی در سال ۹۷ در ایران بستری شدند که نسبت به سال ۹۶ افزایش چشمگیری داشته است.
صدور مجوز ۱۶۹بیمارستان برای پذیرش بیمار خارجی در سراسر کشور
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر سعید هاشم زاده در بازدید از بیمارستان حشمتیه این شهرستان با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر ۱۶۹بیمارستان در سراسر کشور مجوز پذیرش بیمار خارجی دارند.

وی با اشاره به سه ماهه نخست سال جاری  افزود: ۱۷هزار بیمار خارجی در سه ماه نخست سال ۹۸ در بیمارستان های سطح کشور بستری که ۹۰درصدآنان از اتباع افغانستان، عراق، کویت، عمان و بحرین هستند که با تدابیری که مورد نظر وزارت خانه است تا پایان سال جاری آمار پذیرش به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در بازدید از بیمارستان حشمتیه سبزوار جهت اخذ گواهینامه پذیرش بیماران خارجی بررسی کردیم که بیمارستان حشمتیه فراتر از انتظار است،

هاشم زاده افزود: بخش های تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک، جراحی قلب و آنژیوگرافی، زنان و زایمان و درمان ناباروری و همچنین تجهیزات و امکانات پزشکی مشکلی برای بستری بیماران بین المللی ندارد و از ظرفیت های لازم برای جذب بیماران خارجی برخوردار است.

وی بیان کرد:۷۰هزار بیمار خارجی در سال ۹۷ در ایران بستری شدند که  نسبت به سال ۹۶ افزایش چشمگیری داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این بازدید گفت: با کسب مجوزهای لازم اجازه و دریافت مجوز کد آی. پی. دی، پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه این شهرستان فراهم شده است.

دکتر محمد نعمت شاهی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در قالب واحد پذیرش بیماران بین الملل به گردشگران در زمینه درمان بیماری‌های قلب و عروق و جراحی‌های چشم، گوش، حلق و بینی خدمات ارائه می کند و بدین منظور تارنمایی نیز به زبان انگلیسی توسط بیمارستان حشمتیه سبزوار راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در بخشهای آنژیوگرافی، جراحی قلب باز، اسکن هسته‌ای، رادیوتراپی، نازایی، شیمی درمانی و بازتوانی قلب از قطب های دانشگاهی شرق کشور است.

وی خاطر نشان کرد: تا سال ۱۴۰۰با تدابیر صورت گرفته در حال برنامه ریزی هستیم ۲۰درصد از بیماران خارجی که به استان خراسان رضوی مراجعه می کنند، در سبزوار جذب شوند.


منبع:ایلنا

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما