کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرقی مطرح کرد:

دیابت، یکی از چهار قاتل انسان‌ها در جوامع امروزی/ داروهایی که طول عمر دیابتی‌ها را افزایش می‌دهند

12 مرداد 1398 ساعت 10:39

دکتر شرقی با بیان اینکه دیابت، یکی از چهار قاتل انسان‌ها در جوامع امروزی به شمار می رود از ورود داروهای جدید به کشور خبر داد که طول عمر بیماران دیابتی را افزایش می‌دهند.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، ساسان شرقی فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم و مسئول آموزش عمومی پژوهشگاه غدد در کنگره سالیانه اینکرتین که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، درباره اهمیت این بیماری اظهار کرد: دیابت یکی از چهار عامل اصلی مرگ و میر در جوامع پیشرفته دنیا است، بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان ها و تصادفات سه عامل دیگر مرگ و میر هستند.

رشد دیابت در دنیا

شرقی بیان کرد: خوشبختانه ما با اقدامات انجام شده توانسته ایم سه عامل دیگر مرگ و میر را در دنیا مهار کنیم اما متاسفانه بیماری دیابت به طرز چشمگیری در حال افزایش است.

وی افزود: مبتلایان به دیابت در صورت کنترل نشدن بیماری‌شان در طول سالهای زندگی خود با عوارضی در اعضای حیاتی بدن مانند قلب، کلیه ها، چشم ها و رشته های عصبی روبرو می شوند که این عوارض کیفیت زندگی آنها را کاهش می دهند.

شرقی تاکید کرد: از حدود چهار سال پیش با مطالعات آزمایشگاهی انجام شده ۲ داروی جدید به طور تقریبی همزمان وارد بازار دنیا و ایران شده اند که این داروها طول عمر بیماران دیابتی را افزایش می دهند، داروی "لیراگلوتاید" با نام تجاری victoza (ویکتوزا) یکی از این داروهاست.

وی گرانی و نبود پوشش بیمه ای را از مشکلات این داروهای جدید برشمرد و تصریح کرد: امید است که به زودی با حل این مشکلات، بیماران دیابتی بتوانند طول عمر بیشتر و زندگی باکیفیت تری داشته باشند.

شرقی یادآوری کرد: خوشبختانه با رعایت سبک زندگی صحیح ( رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی روزانه) می توان تا ۷۰ درصد از بروز دیابت در افراد جلوگیری کرد.


منبع:ایلنا

 


کد مطلب: 518

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/518/دیابت-یکی-چهار-قاتل-انسان-ها-جوامع-امروزی-داروهایی-طول-عمر-دیابتی-ها-افزایش-می-دهند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir