۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۵۵۷

یک شرکت آمریکایی مدعی ساخت داروی درمان سرطان شد

شرکت آمریکایی «مورفوجنسیس» (Morphogenesis) اعلام کرد، دارویی (آمپول) توسعه داده که سلول‌های سرطانی بدن را شناسایی می‌کند و به سیستم ایمنی بدن اجازه می‌دهد آنها را از بین ببرند.
یک شرکت آمریکایی مدعی ساخت داروی درمان سرطان شد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، شرکت مورفوجنسیس که در حوزه توسعه و تحقیقات ژن‌درمانی و سلول‌درمانی فعالیت می‌کند، مدعی است دارویی برای سرطان ساخته که در حال حاضر آزمایش‌های حیوانی را سپری کرده و در مرحله آزمایش‌های انسانی قرار دارد.

آمپول مذکور ایمیون اِف‌ایکس (ImmuneFx) نام دارد و عملکرد آن به گونه ای است که پس از تزریق، سلول‌های سرطانی را شناسایی کرده و در اختیار سیستم ایمنی بدن قرار می دهد.

البته لازم به ذکر است این واکسن اکنون در دسترس نیست و در آینده‌ای نزدیک و بعد از انجام آزمایش‌ها وارد بازار خواهد شد.

تاکنون افراد مبتلا به سرطان مجبور به انجام شیمی‌درمانی و پرتودرمانی بودند اما در صورتی که آزمایش‌های آتی، موثر بودن این دارو را تأیید کند، این امر می‌تواند انقلابی در روند درمان سرطان به وجود آورد.

آمپول مذکور با استفاده از ژن‌درمانی و سلول‌درمانی، سلول‌های سرطانی را وادار می کند تا یک آنتی‌ژن خاص باکتریایی را روی سطح خود نشان دهند که سیستم ایمنی بدن به این ترتیب به راحتی این سلول‌ها را شناسایی کرده و از بین می‌برد.

این شرکت تابستان امسال آزمایش کلینیکی این نوع از ژن‌درمانی را برای درمان تومورهای سرطانی آغاز می‌کند. آزمایش این دارو روی شش بیمار که مبتلا به سرطان تهاجمی پوست هستند، انجام می‌شود.



منبع:ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما