۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۵۵۹

تاثیر داروهای پوکی استخوان بر کاهش خطر مرگ و میر

متخصصان معتقدند مصرف داروهای پوکی استخوان با کاهش خطر مرگ و میر زودهنگام مرتبط است.
تاثیر داروهای پوکی استخوان بر کاهش خطر مرگ و میر
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، محققان استرالیایی بر اساس دو مطالعه دریافتند داروهای بیسفوسفونات نیتروژن که معمولا در درمان پوکی استخوان تجویز می‌شوند خطر مرگ و میر زودهنگام را در یک گروه ۶۰۰۰ نفری حدود ۳۴ درصد کاهش ‌داده‌اند.

به گفته محققان کاهش خطر مرگ زودهنگام ناشی از مصرف داروهای پوکی استخوان به طور چشمگیری به دلیل جلوگیری از تخریب حجم استخوانی است. یافته‌های بدست آمده نشان‌دهنده فوائد حائز اهمیت داروهای تایید شده پوکی استخوان برای افرادی است که در معرض پوکی استخوان قرار دارند.

محققان استرالیایی اظهار داشتند: پس از ۵۰ سالگی حدود ۴۰ درصد از زنان و ۲۵ درصد از مردان دچار شکستگی استخوان می‌شوند که این شکستگی آنان را در معرض شکستگی‌های بیشتر قرار می‌دهد. هرچند، در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد زنان و ۲۰ درصد از مردان که دچار شکستگی شده‌اند از داروهای تایید شده پوکی استخوان دریافت می‌کنند.

یکی از محققان این مطالعه گفت: این باور اشتباهی است که تنها زنان دچار پوکی استخوان می‌شوند و بسیاری از افراد داروهای تجویزی توصیه شده مصرف نمی‌کنند. این درحالیست که داروهای پوکی استخوان نه تنها خطر شکستگی‌های بیشتر را کاهش می‌دهد بلکه خطر مرگ و میر را در دوره ۱۵ ساله کاهش می‌دهد.  

به گزارش مدیکال اکسپرس، حدود ۲۰۰ میلیون نفر در جهان دچار پوکی استخوان هستند. بر اثر این بیماری پیشرونده استخوان‌ها شکننده‌تر می‌شوند که اغلب علائم آن تا اولین شکستگی ظاهر نمی‌شود.



منبع:ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما