۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۵۶۸

زیارت و سلامت، دو فرصت صنعت گردشگری ایران در سال ۹۸

ابراهیم پورفرج افزایش نرخ ارز و کاهش هزینه های سفر و اقامت در ایران برای گردشگران خارجی به یکی از فرصت های صنعت گردشگری در سال جاری تبدیل...
زیارت و سلامت، دو فرصت صنعت گردشگری ایران در سال ۹۸
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، افزایش نرخ ارز و کاهش هزینه های سفر و اقامت در ایران برای گردشگران خارجی به یکی از فرصت های صنعت گردشگری در سال جاری تبدیل شده است. فصل بهار فصل سفر به ایران است. در یک ماه گذشته از این فصل تعداد تورهای ورودی به کشور افزایش یافته است اما انتظار می رود که صنعت گردشگری از  دو بخش منتفع شود. بخش اول افزایش تعداد مسافران زیارتی و بخش دوم، رشد تورهای سلامت و درمان در ایران به دلیل کاهش هزینه های درمانی و پزشکی برای مسافران خارجی در کشورمان است.

تعداد تورهای ورودی در فصل بهار افزایش یافته اما تورهای فرهنگی و طبیعی با توجه به تحریم ها افت کرده است. با این وجود می توان گفت افزایش تعداد تورها در فصل بهار می تواند 7 تا 8 درصد از افت 18 درصدی تورهای ورودی در پاییز سال 97 را جبران کند. ارائه آمار دقیق از میزان ورود گردشگران خارجی در بهار سال جاری منوط به تشکیل جلسه  کمیته آمار و تجمیع آمار نیروی انتظامی و دیگر سازمان های درگیر در ورود اتباع خارجی است.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سال جاری 20 نمایشگاه برای معرفی صنعت گردشگری و جاذبه های سفر به ایران برگزار می کند. در سال 98 برای برگزاری چهار نمایشگاه در چین برنامه ریزی شده بود که یکی از این نمایشگاه ها برگزار شده است. جامعه تورگردانان  در سال 98، 15 نمایشگاه برای جذب گردشگر به ایران در کشورهای مختلف جهان برگزار می کند و در پنج نمایشگاه دیگر هم در کشورهای آذربایجان و عمان در زمینه درمان و گردشگری سلامت برگزار می شود، حضور پیدا خواهیم کرد. تلاش بخش خصوصی فعال در صنعت گردشگری این است که با اتکا به دو بخش زیارت و سلامت از فرصت افزایش نرخ ارز در داخل کشور به نفع صنعت گردشگری استفاده کند. این امید وجود دارد که با رونق گردشگری در این دو بخش، افت ناشی از کاهش تورهای ورودی طبیعی و فرهنگی به کشور در این صنعت جبران شود.



منبع:اتاق مطلوب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما