۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۵۶۹
وزیر بهداشت:

اجازه نمی‌دهیم مافیای دارو مشکلی در تولید داخلی ایجاد کند

وزیر بهداشت اظهار کرد: قطعا اجازه نمی‌دهیم مافیا در زمینه تولید داخلی دارو مشکلی ایجاد کند و نباید هم خیلی روی این جریان حساب باز کنیم.
اجازه نمی‌دهیم مافیای دارو مشکلی در تولید داخلی ایجاد کند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، سعید نمکی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره عدم کاهش قیمت داروها با وجود کاهش نرخ ارز، با رد این موضوع اظهار کرد: قیمت داروها معمولا با دلار تعیین نمی‌شود و روند قیمت گذاری داروها بصورت سالیانه و بر اساس تورم انجام می‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره شرکت‌هایی که به عنوان مافیای دارو معروف‌اند، تصریح کرد: قطعا اجازه نمی‌دهیم تا آنها مشکلی در زمینه تولید داخلی کشور ایجاد کنند و نباید هم خیلی روی این جریان حساب باز کنیم. اراده مقام معظم رهبری و نظام بر این است که در برابر این جریان و مافیا بایستیم و ما نیز محکم ایستاده‌ایم و آقای رئیس جمهور در این عرصه حمایت ویژه‌ای می‌کنند و قطعا در این عرصه موفق خواهیم شد.

وزیر بهداشت همچنین درباره نصب کارتخوان از سوی پزشکان و اخبار منتشر شده در این زمینه، اظهار کرد: این مسئله بحثی مرتبط با سازمان مالیاتی است و پزشکان ما در این قضیه خیلی مداخله نمی‌کنند.

نمکی در پایان با اشاره به آغاز اجرای طرح سیستم ارجاع و پزشک خانواده، گفت: طرح سیستم ارجاع و پزشک خانواده را بعد از پرونده الکترونیک سلامت در چند استان به صورت پایلوت آغاز کردیم و امیدواریم تا پایان سال درصد قابل توجهی از طرح را اجرایی کنیم.



منبع:ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما