۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۵۷۸

خدمات بیمه مبتنی بر فناوری سلول‌های بنیادی توسعه می‌یابد

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سلول‌های بنیادی از فناوری‌هایی است که با سرعت در حال گسترش است، از این رو نیاز است خدمات بالینی مبتنی بر این فناوری نیز توسعه یابد.
خدمات بیمه مبتنی بر فناوری سلول‌های بنیادی توسعه می‌یابد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، امیر علی حمیدیه درباره تامین بسته خدمات بیمه‌ای محصولات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اظهار کرد: تعداد مراکز پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. همچنین انجام هزار و ۲۰۰ پیوند سالانه در این مراکز نشان از اهمیت تحت پوشش قرار گرفتن این خدمت در فهرست بیمه دارد.

حمیدیه ادامه داد: علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی گسترش چشمگیری خواهد یافت. افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در تولید و تجاری‌سازی محصولات این حوزه زمینه اشتغال را در کشور فراهم کرده است که خود مسیر توسعه خدمات بالینی مبتنی بر فناوری‌های سلول‌های بنیادی را هموار می‌کند.

وی تصریح کرد: لازم است خدمات تعرفه‌گذاری جدید سلول درمانی برای این حوزه تعریف شود. تعرفه‌های خدمات با سابقه سلولی همچون پیوند سلول‌های بنیادی خونساز (پیوند مغز استخوان) که در درمان بیماران سرطانی مورد استفاده است، مستلزم بازنگری است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری نشست مشترک با دفتر ارزیابی فناوری‌های سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت، گفت: در این نشست موضوع تامین بسته خدمات بیمه‌ای خدمات و محصولات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مورد بررسی قرار گرفت و اصلاح، ارتقا و تسهیل رویکردها مورد نظر است.



منبع:ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما