۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۶۶۲

تولید داروهای زیستی ارزش افزوده زیادی به اقتصاد کشور تزریق کرد

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: اگر به میزان ارزش افزوده شرکت‌های دانش بنیان نگاه کنیم، بعد از حوزه خدمات فناوری اطلاعات، اولین حوزه تولیدی که بیشترین ارزش افزوده اقتصادی را در کشور ایجاد کرده، تولید داروهای زیستی است.
تولید داروهای زیستی ارزش افزوده زیادی به اقتصاد کشور تزریق کرد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مصطفی قانعی با اشاره به ارزش افزوده بالای تولید داروهای زیستی در کشور، بیان کرد: ارزش افزوده داروهای زیستی در کشور بسیار بالا است. این موفقیتی است که از یک طرف به واسطه تلاش ۳۰ ساله بخش خصوصی در این صنعت و از طرف دیگر حمایت‌های هوشمندانه حاکمیتی به وجود آمده است.

وی افزود: پیشرفت‌های ایران در حوزه تولید داروهای زیستی یکی از موفقیت‌های چشمگیری است که در ایران رخ داده است و باید تلاش کنیم این افتخار بزرگ را در کشور به دیگر صنایع نیز تعمیم دهیم.

به گفته قانعی، صنعت زیست‌فناوری صنعتی ارزش‌آفرین است و توجه به تمام زوایای آن راهگشای توسعه اقتصادی است. به طور مثال در این حوزه بخش‌های مختلفی چون جلبک، کشاورزی زیستی، سوخت‌های زیستی و غیره هم هست که توسعه آنها می‌تواند به رونق اقتصادی در کشور منجر شود.

وی ادامه داد: امروز وظیفه همه ما است که نقشی در ارتقای این حوزه‌های ارزش آفرین داشته باشیم و با الگوبرداری از نمونه‌های موفق، تحولاتی جدی در آنها رقم بزنیم.

انتهای پیام

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما