کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نکات بهداشتی که والدین با آغاز سال تحصیلی باید بدانند

23 شهريور 1398 ساعت 11:15

عضو انجمن پزشکان عمومی ایران با اشاره به شیوع بیماری‌های تنفسی، پوستی و انگلی در زمان آغاز سال تحصیلی جدید به تشریح برخی نکات بهداشتی پرداخت.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، به نقل از فارس، بابک پورقلیچ پزشک عمومی در خصوص نکات بهداشتی که همزمان با آغاز سال تحصیلی والدین و دانش‌آموزان باید به آنها توجه کنند، گفت: معمولاً در هنگام آغاز مدارس با شیوع بیماری‌های تنفسی، پوستی و انگلی مواجه می‌شویم به دلیل اینکه در مدارس شاهد تجمع زیاد دانش‌آموزان در یک محیط بسته هستیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها و معلمان باید در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنند تا از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری شود، گفت: معمولاً در این دوران به دلیل اینکه کودکان چندین ماه را در تعطیلات بوده‌اند با اختلالات خواب مواجه می‌شوند که لازم است معلمان در چند هفته آغاز سال تحصیلی از ارائه متراکم دروس پرهیز کنند.

عضو انجمن پزشکان عمومی ایران با بیان اینکه در چند هفته آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزانی که به تازگی به مدرسه رفته‌اند با نحوه استفاده از کوله‌پشتی آشنایی ندارند و همین موضوع باعث ایجاد برخی از بیماری‌های ستون فقرات می‌شود، گفت: در این زمینه نیز لازم است معلمان و والدین توصیه‌های لازم را به کودکان ارائه کنند.

وی ادامه داد: معمولاً برخی از بیماری‌ها از طریق ترشحات بزاق یا دست‌های آلوده انتقال پیدا می‌کند که در این زمان کودکان لازم است از دستمال‌های یک بار مصرف استفاده کرده و والدین نیز به آنها توصیه کنند در صورت بیمار بودن از نزدیک شدن به دانش‌آموزان دیگر خودداری کنند.

پورقلیچ با بیان اینکه نظافت و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی از انتقال بیماری‌های انگلی جلوگیری می‌کند، گفت: نظافت این اماکن نیز باید به طور مستمر انجام شود همچنین مسؤولان بهداشتی مدارس در زمان آغاز سال تحصیلی بررسی‌های لازم را در زمینه سلامت کودکان از لحاظ بیماری‌های پوستی مانند شپش سر در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

 


کد مطلب: 692

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/692/نکات-بهداشتی-والدین-آغاز-سال-تحصیلی-باید-بدانند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir