۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۶۹۴
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی خبر داد

امکانات آزمایشگاه چاپ سه‌بعدی در اختیار پژوهشگران قرار گرفت

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارائه توانمندی‌ها و امکانات آزمایشگاه چاپ سه‌بعدی به پژوهشگران خبر داد و گفت: دانشجویان و اعضای هیات علمی می‌توانند از این خدمات بهره ببرند.
امکانات آزمایشگاه چاپ سه‌بعدی در اختیار پژوهشگران قرار گرفت
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، به نقل از ایسنا، رضا اسدی‌فرد با اشاره به پیوستن یک آزمایشگاه چاپ زیستی سه‌بعدی به اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بیان کرد: با پیوستن این آزمایشگاه به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری، این امکان برای دانشجویان و اعضای هیات علمی فراهم شده است که از تسهیلات و تخفیفات ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای انجام پژوهش در زمینه چاپ سه بعدی زیستی این آزمایشگاه استفاده کنند.

وی افزود: با پیوستن این آزمایشگاه به شبکه، امکان بهره‌مندی پژوهشگران از خدماتی چون انواع تکنولوژی‌های چاپ مکانیکی و نیوماتیک، چاپ مواد ترموپلاستیک با دمای بالا، امکان کراسلینک نوری و طول موج فرابنفش، امکان استفاده زیر هود و اختصاصی‌سازی دستگاه‌ها و غیره فراهم می‌شود.

به گفته اسدی‌فرد، توانمندی‌ها و امکانات این آزمایشگاه چاپ سه بعدی زیستی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در دسترس پژوهشگران و صنایع قرار گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد افراد حاضر در لیست انتظار عمل پیوند عضو و تعداد بسیار کم افراد اهداکننده عضو در دنیا، تولید بافت‌های زنده و قابل پیوند در محیط آزمایشگاهی از چالش‌های پیش روی دانشمندان به شمار می‌رود.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری خاطرنشان کرد: هر چند روش‌های مهندسی بافت توانسته‌اند تا حدودی به موفقیت‌هایی در این مسیر دست پیدا کنند، اما تلاش برای ساخت بافت‌هایی با هندسه و سلول‌هایی مشابه بافت بدن همچنان ادامه دارد. روش چاپ سه‌بعدی زیستی از جمله راه حل‌های نوین در این زمینه است که امکان قرارگیری سلول و مواد مختلف را در هندسه‌ای مشابه بافت‌های بدن فراهم می‌کند.

انتهای پیام

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما