۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۷۱۳
معاون توسعه انستیتو پاستور:

واکسن‌هاي آنفلوانزا موجود در داروخانه‌ معتبر است

واکسن آنفلوانزای موجود در داروخانه‌ها، تائیدیه وزارت بهداشت دارد و مورد خاصی ندارد.
واکسن‌هاي آنفلوانزا موجود در داروخانه‌ معتبر است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر میرداوود عمرانی، درباره مطالبی که در فضای مجازی درخصوص آثار منفی و فلج شدن بر اثر تزریق واکسن آنفولانزا منتشرشده است، گفت: واکسنی که وارد می‌شود گارداسیل با پایه هلندی و فرانسوی است که تحت نظارت وزارت بهداشت وارد و با تایید سازمان غذا و دارو وارد داروخانه‌ها می‌شود و در مراکزی که دارای پزشک هستند تزریق می‌شود، بنابراین هیچکدام از این مطالب فضای مجازی صحت ندارد.

وی درباره ساخت واکسن‌های ایرانی افزود: ما هم اکنون در مرحله مقدماتی ساخت واکسن‌های «پنوموکوک و روتاویروس» در کشور هستیم که این دو نیز می‌توانند پایه ساخت برخی واکسن‌های دیگر قرار بگیرند.
دکتر عمرانی با اشاره به زیرساخت‌های لازم برای ساخت یک واکسن و تطبیق ان با سوش‌های داخلی گفت:: نمی‌توان زمان دقیق برای ورود این واکسن‌های داخلی به بازار اعلام کرد، اما حداقل تا 4 سال دیگر باید منتظر ماند.

گفتنی است واکسن «پنوموکوک» برای بیمارانی است که نقض سیستم ایمنی بدن دارند. این واکسن علیه میکروبی بیماری زا که عفونت‌های زیادی در گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان ایجاد می‌کند، کاربرد دارد.
«روتاویروس» نیز عامل اسهال‌های ویروسی است. این نوع ویروس به بدن راه پیدا و در خون نفوذ می‌کند و در ارگان‌های مختلف بدن جذب می‌شود. البته مواد غذایی آلوده و رعایت نکردن اصول بهداشت فردی نیز در ابتلا به روتاویروس موثر است.

قرار است واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس پس از تولید در کشور به برنامه واکسیناسیون کشور اضافه شوند.

انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما