۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۷۲۰

مراسم بزرگداشت پدر جذامیان ایران برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت دکتر سید محمدحسین مبین، پزشک و پدر جذامیان ایران برگزار می‌شود.
مراسم بزرگداشت پدر جذامیان ایران برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، به نقل از بنیاد ملی نخبگان، در راستای پاسداشت خدمات نخبگی و ضرورت الگوسازی از مفاخر بومی برای جامعه دانشگاهی و مستعدان‌برتر، مراسم بزرگداشت دکتر سید محمدحسین مبیّن، پزشک برجسته و پدر جذامیان ایران با هدف هدایت توان نخبگانی به بخش‌های مورد نیاز کشور و ایجاد و افزایش حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در بین مستعدان‌برتر برگزار می‌شود.

این مراسم به همت بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی و با همکاری بنیاد پژوهشی شهریار، روز پنجشنبه، ۲۸ شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا حضور در این همایش به سامانه https://e-azarbaijan.bmn.ir/ مراجعه کنند.

بر اساس اعلام پایگاه بنیاد ملی نخبگان، سید محمدحسین مبیّن سیزده آذر ۱۳۰۶ در تبریز متولد شد و به جهت فعالیت‌های گسترده در حوزه بیماری جذام و در ریشه‌کنی این بیماری که در ایران داشت، از وی به عنوان «پدر جذامیان ایران» یاد می‌شود.  

محمدحسین مبین، علاوه بر پزشکی، در حوزه ادبیات و شعر نیز فعالیت داشت. وی در شعر «شمشک» تخلص کرده و آثار بسیاری در زمینه‌های مختلف ادبی خصوصاً ادبیات آذربایجان و کودکان دارد که برخی از این آثار چاپ و برخی دیگر نیز در نشریات مختلف کشور منتشر شده‌است. این استاد برجسته در ۶ مهر ۱۳۹۴ در تبریز درگذشت.

انتهای پیام

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما