۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۷۳۵
یک کارشناس امور مالیاتی ارزیابی کرد

فرار ۴۰ درصدی پزشکان از مالیات

یک کارشناس امور مالیاتی میزان فرار مالیاتی در میان پزشکان را حدود ۴۰ درصد و حتی بیشتر ارزیابی کرد و گفت که سازمان امور مالیاتی باید بتواند از طریق تعامل با بانک‌ها ودسترسی به حساب‌های پزشکان به مالیات واقعی این صنف دسترسی پیدا کنند.
فرار ۴۰ درصدی پزشکان از مالیات
به گزارش پایگاه خبری خبردارو به نقل از ایسنا، سیاووش غیبی پور کارشناس امور مالیاتی با بیان این که  نصب فقط ۲۰ درصد از صندوق‌های مکانیزه فروش سازمان امور مالیاتی توسط پزشکان به معنای شکست و عقب نشینی سازمان امور مالیاتی در طرح خود است اظهار کرد: در مجموع در جمع مالیات پزشکان نسبت به سال گذشته بعید است تغییری حاصل شود و درآمدهای مالیاتی حاصل از صنف پزشکان کمتر از سال گذشته شود، چرا که حساب‌های پزشکان در دسترس سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

غیبی پور با بیان این که امکان محاسبه درآمد مشمول مالیات پزشکان وجود دارد درباره شیوه‌های محاسبه مالیات پزشکان اظهار کرد: برای مثال فرآیندهای بیمه‌ای و قراردادی که پزشکان با بیمه‌های تکمیلی امضا می‌کنند یکی از گزینه‌های است که سازمان امور مالیاتی می‌تواند از طریق آن به درآمدهای پزشکان دسترسی پیدا کنند.

او با بیان این که طرح صندوق‌های مکانیزه فروش از طریق مجلس شورای اسلامی  ارائه شده بود ادامه داد: به نظر می‌رسد چون پزشکان در طرح صندوق‌های مکانیزه فروش پیشقدم بودند نسبت به این امر مقاومت کرده‌اند و شاید آن را نوعی تنبیه برای خود قلمداد می‌کند.

او با اشاره به برنامه‌های سازمان امور مالیاتی برای نصب دوره‌ای صندوق‌های مکانیزه فروش در میان اصناف مختلف اظهار کرد: پیش از این نیز در طرح مالیات بر ارزش افزوده اصنافی مانند طلا فروشان و آهن فروشان نسبت به سازمان امور مالیاتی مقاومت‌های داشتند که در نهایت نیز فرآیند مالیات رسانی برقرار شد.

غیبی پور گستردگی فرار مالیاتی در بین صنف پزشکان را حدود ۴۰ درصد و حتی بیشتر ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از پزشکان اظهارنامه مالیاتی پر می‌کند اما این که این مالیات‌های اظهار شده تا چه حد به واقعیت نزدیک باشد مسئله‌ای است که جای بررسی دارد.

این کارشناس امور مالیاتی اصلی ترین ایراد در سازوکارهای مالیات ستانی را نبود ساختارهای دقیق بانکی و مالیاتی ارزیابی کرد که باعث می‌شود ضریب خطا در مالیات ستانی افزایش پیدا کند.

این کارشناس امور مالیاتی در پایان پر کردن فاصله مالیات پرداختی توسط پزشکان با مالیات این صنف پرداخت شود را رقمی دانست که ممکن است باعث ایجاد مقاومت‌های توسط این صنف شود و اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی می‌تواند از طریق حساب‌های بانکی به ورود تخلفات پی ببرند و جرایم سنگینی را نیز اعمال کند.

انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما